Suurfirmade juhtide rahvusvaheline uuring näitab, et need, kes on digitaliseerimises esirinnas, saavad sellest rohkem ja kiiremini kasu kui teised. Võitjad on need, kes julgevad sellesse investeerida ja uusi kive eelarvamusteta ümber pöörata. Kiirendatud digitaliseerimine on muutumas üha olulisemaks konkurentsieeliseks.
Igal aastal viib rahvusvaheline IT- ja ärinõustamisettevõte CGI läbi laiapõhjalise uuringu (Voice of Our Clients) juhtide hulgas üle maailma. 2024. aasta uuringus osales 1800 juhti, kellest valdav enamus (80%) olid tippjuhid. Oma panuse andsid ka Eesti juhid.
Uuringust selguvad peamised trendid ja väljakutsed: 2024. aasta lõpus on peamisteks väljakutseteks ärikasvu ja innovatsiooni ühildamine, tõhususe tõstmine ning kulude kontrolli all hoidmine. Intervjuude käigus joonistus välja kolm olulist megatrendi.
Topeltfookus: tasakaal kulude ohjamise ja tulude kasvatamise vahel
Lisatulu aitavad teenida innovatsiooni rakendamine, uute toodete ja teenuste turule toomine, paremad teenused ja kasutajakogemus. Keskendutakse ka moderniseerimisele, tõhususe tõstmisele ja kulude vähendamisele. See nõuab pidevat arutelu ja analüüsi selle üle, kas ja kuidas tasub investeerida uutesse tehnoloogiatesse, nagu näiteks AI-sse. Eesmärk on kulutada nutikalt, hoides IT tegevuskulud võimalikult madalad. Teoreetiliselt võiks lisainvesteeringuteks vajalik ressurss tulla näiteks moderniseerimise abil saavutatud kulude kokkuhoiust. Selles ei ole iseenesest midagi uut, kuid GenAI on muutnud selle üha olulisemaks.
Strateegiline üksmeel: äri ja IT astuvad eesmärkide suunas ühte jalga
Juhid kinnitavad, et äri ja IT on varasemaga võrreldes üksteisele lähemal. Varasemate aastate uuringutes olid äri- ja IT juhtide prioriteedid üksteisest erinevamad, kui sel aastal.
- 92% tippjuhtidest tunnetab, et äri ja IT eesmärgid on seotud või väga seotud, IT-juhtidest tunnetab seda 94%.
- 90% tippjuhtidest viitab, et äri ja IT on omavahel eesmärkide elluviimisel seotud; IT-juhtidest märgib sama 92%.
Need seosed tulenevad vajadusest tegutseda senisest tõhusamalt, kasutades selleks tehnoloogilist potentsiaali, nagu näiteks andmete väärindamine ja tehisintellekti rakendamine lisaväärtuse pakkumisel.
Digitaliseerimisstrateegia edukus annab konkurentsieelise
93% uuringus osalenutest omavad kindlat digitaliseerimisstrateegiat, 80% vastanutest nimetavad digitaliseerimise suurt mõju oma ärimudelile, kuid vaid 34% vastanutest saavutavad digistrateegia abil soovitud tulemusi. Mis eristab neid 34% teistest vastanutest? Nad on digitaliseerimise pioneerid, kes saavutavad soovitud tulemused hõlpsamini, võrreldes konkurentidega.
„Need, kes on digitaliseerimise esirinnas, saavad sellest rohkem ja kiiremini kasu kui teised. Võitjad on need, kes nüüd julgevad investeerida ja uusi kive eelarvamusteta ümber pöörata.“
Edukad ettevõtted mitte ainult ei arenda uusi strateegiaid, vaid viivad need ka ellu, saades sellest ärilist kasu. Nende edu nurgakivideks on andmepõhised otsused, traditsiooniliste IT-süsteemide moderniseerimine, GenAI ajastu võimaluste kasutamine, kogu ökosüsteemi ülene digi- ja andmestrateegia rakendamine ning äriline paindlikkus.
CGI globaalsest uuringust (Voice of Our Clients)
Igal aastal viivad CGI juhid uuringu käigus läbi põhjalikud intervjuud äri- ja IT-juhtidega strateegilistel teemadel, mis mõjutavad uuritavaid ettevõtteid. Saadud teadmised erinevatest tööstusharudest ja valdkondadest (sealhulgas digiliidreid eristavad omadused) aitavad meil oma kliente, ja ühiskonda laiemalt, paremini teenindada. Sel aastal küsitles CGI 1800 juhti kõigis geograafilistes piirkondades, kus ettevõte tegutseb. Uuring keskendus teemadele nagu digitaliseerimine, agiilsus, innovatsioon, küberturvalisus, juriidika, jätkusuutlikkus jne. Viimastel aastatel on uuringu kaudu kogutud üle miljoni andmepunkti, mis võimaldab neid andmeid omavahel võrrelda ja trende tuvastada.
Rohkem infot uuringu kohta: CGI Voice of Our Clients | CGI Estonia