Digitaliseerimine finantssektoris: 5 põhjust, miks kaasaegsed ettevõtted kasutavad digiallkirjastamise portaali

Selle asemel, et laenuleping või mõni muu dokument kliendile e-kirja manuses allkirjastamiseks saata, on võimalik kogu protsessi oluliselt lihtsustada. Foto: Shutterstock

Kaasaegsed tehnoloogilised lahendused mängivad üha olulisemat rolli kliendi ettekujutuse loomisel finantsasutusest. Selleks, et konkurentsis püsida ja vastata klientide pidevalt suurenevatele ootustele, on oluline vaadata ettevõttes üle harjumuspärased tööprotsessid ning vahetada aegunud tööviisid kaasaegsete digitaalsete lahenduste vastu.

Lihtne viis, kuidas dokumentidega seotud tegevusi finantsvaldkonnas oluliselt efektiivsemaks muuta, kliendikogemust parandada ning ettevõttesiseid protsesse lihtsustada, on võtta kasutusele digiallkirjastamise portaal. 

Vaatame lähemalt, millised on digiallkirjastamise portaali peamised kasutegurid finantsasutustele. 

Säästa kliente pikast ja lohisevast lepingusõlmimise protsessist

Selle asemel, et laenuleping või mõni muu dokument kliendile e-kirja manuses allkirjastamiseks saata, on võimalik kogu protsessi oluliselt lihtsustada. 

Dokobiti portaalis käib allkirjastamine ja allkirjade kogumine vaid mõne sammuga: laadi dokument portaali üles ja jaga seda kliendiga. Klient saab seejärel oma e-posti aadressile automaatse teavituse kutsega dokument allkirjastada. Pärast lingile klikkimist tuleb tal end autentida (dokumendi omanikul on võimalik ka valida dokumendi jagamine autentimata kasutajale). Allkirja saab anda vaid mõne klikiga, kasutades sobivat digiallkirjastamise vahendit.

Tulemuseks on mugav allkirjastamine ilma dokumente alla- ja üles laadimata ning suurt hulka e-kirju vahetamata.

Oma kõigist dokumentidest selget ülevaadet

Mitte keegi ei taha tegeleda organiseerimata dokumendihulkadega. Sõlmides iga päev suurel hulgal liisingu-, laenu- või muid lepinguid ning kogudes klientidelt teisi lisadokumente (nt tõendid, deklaratsioonid jne), on pea võimatu iga dokumendi staatusel manuaalselt silm peal hoida.

Dokobiti portaalis saad hoida kõik dokumendid turvalises keskkonnas, kus need on ligipääsetavad ainult selleks volitatud isikutele. 

Lisaks on sul võimalik saada reaalajas ülevaade allkirjastamise staatusest. See tähendab, et näed kõiki tegevusi, mis dokumendiga on tehtud, ning seda, millised dokumendid on allkirjastatud ja millised ootavad veel allkirja või kinnitust.

Tõhusta koostööd kolleegidega

Allkirjastamisprotsessi võib tihti olla kaasatud mitmeid inimesi – osa neist peab dokumendi kinnitama, osa allkirjastama. Sellist töövoogu saab mugavalt hallata digiallkirjastamise portaalis, kus on selleks kõik vajalikud võimalused olemas. Näiteks saad määrata, mis järjekorras muutub dokument lisatud osapoolele kinnitamiseks või allkirjastamiseks nähtavaks.

Veelgi sujuvamaks meeskonnatööks on hea nipp võtta kasutusele kategooriad. Kategooriad on justkui kaustad, kuhu saad dokumendid vastavalt teemadele lisada ja hiljem vajalikud failid filtreerides kiirelt üles leida. Loodud kategooriaid saad vaid mõne kliki abil teiste kolleegidega jagada

Kasuta dokumendi edastamiseks turvalisi kanaleid

Kliendiandmete turvalisuse tagamine on finantssektoris ülimalt oluline. Tundliku sisuga dokumentide e-kirja manuses allkirjastamiseks jagamine ei ole turvaline lahendus, kuna sellega kaasneb andmete lekkimise oht. Kui edastad dokumendi kogemata valele adressaadile, võib see väga lihtsalt sattuda võõraste silmade alla.

Seetõttu soovitame dokumentide turvaliseks jagamiseks ja allkirjade kogumiseks kasutada digiallkirjastamise portaali, mis palub osapooltel enne dokumendi nägemist end autentida (soovi korral saad võimaldada dokumendi jagamise ka autentimata kasutajale).

Selleks, et tagada dokumentide maksimaalne turvalisus, on ​​Dokobit kindlustatud ametialase vastutuskindlustuse, andmelekke ja küberrünnete vastu kuni miljoni euro ulatuses.

Paranda klientide rahulolu sinu teenusega

Finantsasutuste, aga ka kõigi teiste ettevõtete jaoks on kõrgetasemelise kliendikogemuse pakkumine oluline igal sammul – konto avamisel, taotluse esitamisel ja tehingu sõlmimisel. Konkurentsis püsimiseks on ülioluline pakkuda klientidele lahendusi, mis on kättesaadavad igal aja, igast seadmest ning mida on lihtne ja mugav kasutada.

Kaasaegse digiallkirjastamise lahenduse kasutamine finantssektoris aitab luua ettevõttest innovaatilise kuvandi  ning tõsta kliendi üldist rahulolu sinu toote või teenusega.

Loe SIIT, kuidas finantsteenuseid pakkuv ESTO ning teisedki edukad Eesti ettevõtted on Dokobiti abil oma ettevõtte protsesse lihtsustanud. 

Kõigi Dokobiti pakutavate teenustega saad tutvuda veebilehel www.dokobit.ee

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.