Dokobiti blogi

Keskmine kontoritöötaja kulutab üle poole ajast “tööga seotud töö” tegemisele. Millest alustada müügiprotsesside tõhustamist?

Kuigi klientide rahulolu tagamine on teema, millele ettevõtted saavad läheneda mitmel viisil, mängivad lihtsad digitaliseeritud lahendused klientide lojaalsuse võitmisel tihti suurt rolli.Shutterstock


Müügi suurendamine on väljakutse, millega seisab silmitsi pea iga ettevõte. Pidevalt kasvavad müügieesmärgid ja ootused eesmärke mitte ainult täita, vaid ka ületada, võivad kaasa tuua nii ülekoormatud tööpäevad ja isegi töötajate läbipõlemise. Tihti algab kõik sellest, et meeskonnal puuduvad efektiivseks müügitööks vajalikud kaasaegsed tööriistad.

Uurime lähemalt, kuidas rutiinsete tööülesannete arvelt aega kokku hoida ning müügtehingud kiiremini lõpuni viia.

Produktiivsus on edu võti

Mida produktiivsem on ettevõte, seda rohkem kasumit suudab see teenida. Täpselt sama põhimõte kehtib ka müügimeeskondade puhul – produktiivne tiim suudab tuua ettevõttele rohkem uusi kliente ja säilitada olemasolevaid.

Tänapäeva digitaalses maailmas ei saa ükski ettevõte olla piisavalt produktiivne, kui nende tööprotsessid ei ole automatiseeritud. Sellest hoolimata viivad mitmed organisatsioonid rutiinseid tegevusi jätkuvalt ellu manuaalselt. Andmete ühest kohast teise kopeerimine või Exceli tabelite täitmine ei ole müügitiimi mõistlik ajakasutus.

Asana tehtud uuring näitab, et keskmine kontoritöötaja kulutab ligikaudu 60% oma ajast “tööga seotud töö” tegemisele. Selle alla kuulub näiteks:
1. pidev e-kirjade vahetamine,
2. ebavajalikel koosolekutel osalemine,
3. tagasiside ja kinnituste tagaajamine,
4. failide ja dokumentide otsimine.

Lisaks sellele, et rutiinsete toimingute automatiseerimine võimaldab müügiinimestel panustada oma niingi nappi aega suuremat väärtust loovatele tööülesannetele, aitab see ka ennetada vigu, mida näiteks andmete manuaalne edastamine endaga kaasa võib tuua.

Kõrgetasemeline kliendikogemus on tähtis igal sammul

Klientide võitmiseks ei piisa enam ammu ainult heast tootest või teenusest. Kuna inimeste ootused on kõrgemad kui kunagi varem, on kiire ja mugava kliendikogemuse tagamine oluline igal sammul – seda nii kodulehe või iseteeninduskeskkonna loomisel, tehingute sõlmimisel kui kliendi küsimuste ja probleemide lahendamisel.

Uuring näitab, et koguni 32% klientidest loobub teenuse kasutamisest juba pärast ühte ainsat negatiivset kogemust.

Kuigi klientide rahulolu tagamine on teema, millele ettevõtted saavad läheneda mitmel viisil, mängivad lihtsad digitaliseeritud lahendused klientide lojaalsuse võitmisel tihti suurt rolli.

Millest alustada?

Kuna üldiselt kulub suur osa müügispetsialistide tööst lepingute sõlmimisele ja dokumentide haldamisele, on üks lahendus müügitehingute kiiremaks lõpuleviimiseks võtta kasutusele digiallkirjastamise platvorm.

Kas oled mõelnud, kui palju aega raiskab müügitiim sellele, et saadab kliendile e-kirja teel lepingu allkirjastamiseks ning peab seda siis tunde või isegi päevi allkirjastatud kujul tagasi ootama? Veelgi keerulisemaks muutub asi siis, kui dokumendi peavad allkirjastama kaks või rohkem inimest.

Dokobiti portaal võimaldab vaid minutitega koguda allkirju mitmelt osapoolelt. Kogu protsess käib väga lihtsalt: esmalt tuleb dokument portaali üles laadida ja seda soovitud isikutega jagada. Seejärel saadab portaal osapooltele automaatsed teavitused, mille järel on neil võimalik leping allkirjastada vaid mõne sekundiga, kasutades neile sobivat digiallkirjastamise vahendit (Smart-ID, mobiil-ID või ID-kaart).

Ei mingit dokumentide arvutisse salvestamist või suure hulga e-kirjade vahetamist – kõik toimingud tehakse mugavalt ühes keskkonnas.

Sageli on müügispetsialistide laual korraga rohkem kui üks tehing. Seetõttu võib osutuda keeruliseks manuaalselt igal lepingul silm peal hoida.

Dokobiti portaalis saad reaalajas ülevaate kõigi oma dokumentide staatusest: vaid paari kliki abil näed, millised lepingud on allkirjastatud ning millised jätkuvalt allkirja või kinnituse ootel. Samuti saad kõik oma lepingud kategooriatesse sorteerida, et hiljem oleks neid lihtne filtreerimise või otsingu abil üles leida.

Kõik portaalis olevad dokumendid säilitatakse turvalises keskkonnas ja on ligipääsetavad ainult määratud isikutele.

Digiallkirjastamise portaali kasutuselevõtt ei lihtsusta mitte ainult ettevõttesiseseid müügiprotsesse, vaid parandab ka klientide kasutuskogemust: kiire ja mugav digiallkirjastamise võimalus aitab tõsta kliendi üldist rahulolu sinu toote või teenusega.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.