Lihtsamad protsessid toovad suurema müügi: automatiseerida saab ka keeruka integratsiooni ja IT-hoolduse peale kulutamata

Pahatihti peljatakse, et süsteemide integreerimine ja hilisem IT-hooldus tähendab suurt aja- ja rahakulu. Tegelikult ei pea see aga üldse nii olema.Foto: Shutterstock

Ettevõtte edu võti peitub sageli protsesside automatiseerimises ja klientidele turvaliste lahenduste pakkumises. Pahatihti peljatakse, et süsteemide integreerimine ja hilisem IT-hooldus tähendab suurt aja- ja rahakulu. Tegelikult ei pea see aga üldse nii olema.

Kolm Eesti ettevõtet jagavad enda kogemust sellest, kuidas neil õnnestus Dokobiti digiallkirjastamise ja autentimislahenduste abil lihtsustada protsesse ning suurendada klientide rahulolu.

Hõlpsasti integreeritav

Makselahendusi pakkuval ESTO AS-il on kliente nii Eestis, Lätis kui Leedus ja igapäevaselt allkirjastatakse palju lepinguid. Et allkirjastamise protsess sujuks lihtsalt ja mugavalt, otsustas ESTO pakkuda oma klientidele võimalust anda digiallkirju Smart-ID ja Mobiil-ID abil.

Kuna integratsiooni oli keeruline ise teha, hakati otsima võimalust, mis oleks kasutatav terves Baltikumis ja mida oleks võimalik hõlpsasti ettevõtte enda infosüsteemi integreerida. Kuna Dokobiti API-d on üles ehitatud nii, et neid on võimalik lühikese ajaga integreerida ja kohe kasutama asuda, otsustati Dokobiti kasuks.

Dokobiti digiallkirjastamise funktsionaalsuse integreerimine ESTO infosüsteemi on võimaldanud klientidel sõlmida laenulepinguid (näiteks krediidi- ja järelmaksulepingud) vaid mõne klikiga ESTO enda platvormil.

ESTO Grupi tootejuht Mikk Mihkel Nurges kinnitab, et Dokobiti teenuste kasutamine on säästnud ettevõttele hulgaliselt aega, mis oleks muidu kulunud keeruka integratsiooni ja IT-hoolduse peale.

Töökindel ja lihtne kasutada

Creditinfo Eestile kuulub mitu erinevat portaali ja platvormi, millest igaüks kasutas varem autentimiseks ja digiallkirjastamiseks eraldi API lahendusi.

Kõigi lahenduste ja lepingute eraldi haldamine ning hooldamine oli aga üpris aeganõudev ja ebaefektiivne. Aja säästmiseks ja protsesside sujuvamaks muutmiseks otsustas Creditinfo Estonia otsida partneri, kes suudaks pakkuda kõiki ettevõttele vajalikke digiallkirjastamis- ja autentimislahendusi ühe integratsiooniteenusena.

Praegu kasutatakse Dokobiti API lahendusi nii digiallkirjastamiseks kui ka kasutajate autentimiseks. Autentimislahendus võimaldab klientidel hõlpsalt ja turvaliselt pääseda E-Krediidiinfo ja MinuCreditinfo portaalidesse, kasutades selleks sobivaimat digitaalse identiteedi vahendit, näiteks Mobiil-ID-d, ID-kaarti või Smart-ID-d. Digiallkirjastamise lahendust kasutatakse klientidega koostöölepingute lihtsaks ja mugavaks sõlmimiseks. 

Creditinfo Eesti Baltikumi IT juht ja juhatuse liige Elari Tammenurm on rahul, et Dokobiti lahendusele näol on Creditinfol nüüd olemas üks ja usaldusväärne partner kõikide autentimis- ja digiallkirjastamisvajaduste jaoks. 

“Üheainsa usaldusväärse partneri olemasolu kõigi autentimis- ja digiallkirjastamisvajaduste jaoks on oluliselt lihtsustanud ettevõttesiseseid protsesse,” ütleb ta.

Lihtsamad protsessid – suurem müük

Tele2-s toimub märkimisväärne osa müügist telefoni teel ja klientidega tuleb iga päev digiallkirjastada mitmeid lepinguid. Varasemalt toimus lepingute sõlmimine küllaltki manuaalsel viisil: esmalt oli vaja dokument müügiprogrammist alla laadida, fail e-kirja manusesse lisada, dokument kliendi meilile saata ning seda siis kliendi allkirjaga tagasi oodata. Kuna kogu protsess kulutas liialt nii klientide kui töötajate aega, otsustas ettevõte sarnaselt Creditinfoga hakata otsima efektiivsemaid lahendusi.

Usaldusväärne, mugav ja lihtne lahendus leiti Dokobiti digiallkirjastamise lahenduse näol. Tele2 Eesti äriarenduse osakonna juht Taaniel Sepp toob välja, et tänu Dokobitile said mitmed manuaalsed tegevused (dokumentide allalaadimine ja meili teel vahetamine) automatiseeritud ja lepingute allkirjastamise protsess muutus oluliselt lihtsamaks nii klientide kui töötajate jaoks.

Kiiremad ja mugavamad protsessid on aidanud säästa aega, suurendanud klientide ja töötajate rahulolu ning aidanud kaasa ka müügitulemuste paranemisele.

Olulise aspektina toob Tele2 välja ka kliendiandmete turvalisuse tagamise. Juhul, kui peaks tekkima olukord, et mõnes meiliaadressis on viga ja dokument läheb valele adressaadile, ei saa kõrvaline isik dokumendile siiski ligi. 

Dokobit võimaldab klientidega lepinguid jagada oluliselt turvalisemalt kui varem – enne allkirjastatavale dokumendile ligipääsu saamist tuleb klientidel ennast Smart-ID, mobiil-ID või ID-kaardi abil autentida.

Soovid ka enda ettevõtte digiprotsesse kaasaegsemaks ja turvalisemaks muuta? Tutvu kõigi Dokobiti teenustega veebilehel www.dokobit.ee või võta ühendust meiliaadressil kasutajatugi@dokobit.ee ning aitame leida sulle kõige sobivama lahenduse.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.