Andmekaitse paneb e-kaubanduse otsima turvalisemaid isikutuvastamise viise

E-kaubanduses isikutuvastamise kasutamine võimaldab tagada, et kasutajad on tõesti need, kes nad väidavad end olevat. (c) Foto: Shutterstock
E-kaubanduses isikutuvastamise kasutamine võimaldab tagada, et kasutajad on tõesti need, kes nad väidavad end olevat.Foto: Shutterstock

Ilmselt on paljudel veel meeles Elon Muski mured Twitteri platvormi ostmisega: olulise takistusena on tehingu sõlmimist tagasi hoidnud suur hulk trollide ja robotite loodud libakontosid. Kes nende taga seisab, polegi õnnestunud välja selgitada.

Ka e-kaubanduses on tüüpiline, et tegelikke andmeid kliendi kohta kaupmehel alati välja selgitada ei õnnestugi. Levinud on küll registreerimisvormi kasutamine, mida täita lastes saab sihitud turunduse läbiviimiseks ostja kohta igasuguseid andmeid, kuid üldiselt ei ole sealjuures eriti midagi, mis klienti tõesti enda isikusamasust tuvastama paneks. Ja varastatud krediitkaardiga pole kuidagi välistatud nii ka näiteks kauba tellimine.

Seetõttu on e-kaubanduskanalitel mõistlik üle minna ametlikult klienti sisselogimisel tuvastava lahenduse kasutamise teed. See tagab, et iga kliendiprofiili taga on reaalne luust ja lihast inimene. Iga kord, kui ta süsteemi sisse logib, peab ta salakoodi sisestades kinnitama, et on tõesti see kelle väidab end olevat. 

Kõige kaasaegsemat isikutuvastamist võimaldab LeverID, mis võtab arvesse kaasaegse tehnoloogilise arenguga tekkinud turvariske.

LeverID ise ei jaga kaupmehega kliendiinfot, aga kinnitab, et tegemist on tõesti selle inimesega, kes ta väidab end olevat. Ja kui profiil on juba loodud, siis keegi teine sellele enam ligi ei pääse.

Andmed peavad olema kaitstud

Teine ja üha põletavam probleem, mis veebikaupmehi kimbutab, on andmekaitse. Andmekaitse on valdkond, millele ka kliendid üha enam tähelepanu pööravad ja see on tõusmas üha enam argumendiks ka veebipoe valikul.

E-poes tehingute läbiviimiseks on kaupmehel vaja koguda terve hulk erinevaid andmeid, mille hulka kuuluvad isikuandmed, pangakaartide numbrid, aadressi ja muu selline. Kuidas tagada, et andmetele kurikaelad juurde ei pääseks?

Suurettevõtted, nagu Amazon, on piisavalt võimekad ja nendele on andmekaitse mõttes oma andmeid jagada pigem turvaline. Mõnele väikepoe puhul on see aga märksa riskantsem: kui häkker varastab kaupmehe paroolid, saab ta ka kasutajate andmetele ligipääsu.

Et andmebaasi häkkerite eest kaitsta, tuleb tähelepanu pöörata mitmetele turbemeetmetele. Üheks oluliseks aspektiks on andmebaasi sisselogimise häkkimiskindlana hoidmine. Korralik isikutuvastamise meetod nagu LeverID seda pakub, võimaldab kaupmehel andmebaas sisse logida märksa turvalisemalt, kui klassikalist salasõna-süsteemi kasutades.

See loob ka usaldust kaupmehe suhtes. Sealjuures võimaldab isikutuvastamine ka logi pidamist, kus saab lihtsalt jälgida, milliseid liigutusid keegi poodi kasutades teinud on.

Isikutuvastamine peab olema mugav

LeverID ongi kõige uuem ja seni täiuslikum isikutuvastamise meetod. Kuigi kasutajatele küllaltki sarnane analoogsete isikutuvastamislahenduste kasutamisega, on selle taga märksa kaasaegsem tehnoloogia, mis võtab arvesse kurikaeltele vahepeal tekkinud erinevaid võimalusi ja maandab nii suure hulga riske. Sisuliselt on tegemist häkkimiskindla lahendusega.

Oluline on ka LeverID mugavus. Praegu läheb sisselogimiseks vaja isikukoodi, See on praegusest märksa turvalisem variant: isikukoodi võib sattuda nii ka teiste kasutajate kätte, näiteks, kui seda sisestada avalikust arvutist. LeverID asendab isikukoodi peatselt ruutkoodiga, mille sisseskännimisel saabki vajaliku tehingu tehtud.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla