“Hey! How are you?” Tallinnas õitseb multikultuurne paradiis, kus on töötajaid Brasiiliast Jaapanini

Kümnete erinevate kultuuride tundmaõppimine ning nendega igapäevaselt koos töötamine loob keskkonna, mis õpetab arvestama nii kaastöötajatega kui ka tegelikult kõikide inimestega üle maailma, seda nii igapäevastes vestlustes kui kontoriruumi planeerimisel.Foto: Wise

“Olles Eestis sündinud ja kasvanud, oli ka minu jaoks keeruline vabalt small talkida oma inglise ja ameerika kolleegidega, kelle jaoks on see niivõrd loomulik.” Nüüd, kolm aastat hiljem, on Karolina Laas-Dobreva õppinud jagama kontoriruumi ülivärvika ja rahvusvahelise seltskonnaga, millesarnast Eestis mujal ei ole.

Wise’i tööandja brändingu spetsialist Laas-Dobreva töötab tõelises multikultuurses ettevõttes — ainuüksi Tallinna kontor koondab endas üle tuhande enam kui 90 eri rahvusest inimese.

Tõelisele rahvaste katlale omaselt arvestatakse erinevate kultuuride ja uskumuste vajadustega igal sammul – ka kontoriruumi planeerimises. Näiteks hetkel rajab Wise oma kontorisse tuba nimega “Pühamu”, mis on erinevat usku Wise’i töötajate jaoks turvaline koht, kus saab soovi korral igal hetkel palvetada või mediteerida.

Mitmekesisus õpetab arvestama erinevate kommetega

“Tõepoolest kavandame hetkel oma Tallinna kontorisse ruumi, kus erinevate religioonide esindajad saaksid rahus ja vaikuses oma usukombestikku järgida,” selgitab Laas-Dobreva, kelle sõnul on töötajate vajadustega arvestava kontoriruumi loomine ettevõtte jaoks väga olulisel kohal. 

Kümnete erinevate kultuuride tundmaõppimine ning nendega igapäevaselt koos töötamine loob keskkonna, mis õpetab arvestama nii kaastöötajatega kui ka tegelikult kõikide inimestega üle maailma, seda nii igapäevastes vestlustes kui kontoriruumi planeerimisel. 

Wise’i Tallinna kontoris on oma koht kõikidel riikidel, kus ettevõtte kontorid asuvad. Nii on New Yorki esindamas Frank Sinatra teemaline tuba, Austraaliat esindab “Wooloomooloo”, Jaapanit tuba nimega “Doryaki”. “Eestit esindab ruum nimega “Jäääär”, et välismaalastel oleks meeleolukas meie keelt harjutada,” räägib Laas-Dobreva.

Kuigi rahvusvahelisus on Wise’i üks suur osa, siis tähendab mitmekesisus palju enamat, kui vaid eri rahvuste esindajaid – see hõlmab endas ka soovõrdõiguslikkust ning arvestamist erinevate seksuaalsuste, rasside ja erivajadustega.Foto: Wise

Kultuurilised erinevused on ja jäävad — need rikastavad Wise’i töö- ja igapäevaelu. Ettevõtte jaoks on väga olulisel kohal töötajate omavaheline klapp, seda olenemata inimeste kultuurilisest taustast. Sarnaste väärtushinnangutega töötajate leidmiseks läbivad kõik Wise’i tööle kandideerijad protsessi käigus ka väärtuspõhise intervjuuvooru.

“Tahame olla veendunud, et meiega liituvad inimesed, kes asetavad oma igapäevatöös esikohale kliendi, on avatud tagasisidele ja tiimitööle ning usuvad meie missiooni ja tahavad finantsmaailma muuta,” rõhutab Laas-Dobreva.

Avatud meelel vastu uutele tutvustele

Niivõrd rahvusvahelises töökeskkonnas on iseenesest mõistetav, et kollektiivi töökeeleks on inglise keel. Kui keele praktiseerimine on üldjuhul alati positiivne kogemus, siis tuleb igas uues kollektiivis ette olukordi, mis nõuavad harjumist.

Tahes-tahtmata tekitavad erinevad kultuurilised taustad erinevaid situatsioone. Eestlase jaoks on kindlasti väga harjumatu, et küsimusena esitatud tervitus “Hey! How are you!” ei eelda sinult sisukat vastust.

Klassikaline eestlane võib sellisel juhul sattuda koguni kahte erinevasse olukorda – esiteks, kas ei jõuta “How are you?” osa ära oodata ning kõnnitakse kolleegist peanoogutusega mööda, või minnakse teise äärmusesse ning laskutakse pikka arutellu teemal, kuidas ikkagi päriselt läheb ning mis elus teoksil on.

Samamoodi võib paljude jaoks olla võõras ka kuumavereliste brasiillaste tervitused, millega kaasnevad alati kallistused, komplimendid kolleegi välimuse üle ning alles seejärel asutakse arutama kõiksuguseid maailma asju.

Kui aga läheneda ise sellistele situatsioonidele avatud ja uudishimuliku meelega, siis on Laas-Dobreva sõnul võimalik kiiresti esmased kohmetused unustada ning avasüli uued tutvused vastu võtta.

Wise’i tööandja brändingu spetsialist Karolina Laas-Dobreva naudib rahvusvahelises keskkonnas töötamist täiel rinnal.Foto: Wise

Mitmekesisus ei piirdu vaid rahvusvahelisusega

Kuigi rahvusvahelisus on Wise’i üks suur osa, siis tähendab mitmekesisus palju enamat, kui vaid eri rahvuste esindajaid – see hõlmab endas ka soovõrdõiguslikkust ning arvestamist erinevate seksuaalsuste, rasside ja erivajadustega. 

Wise’il on 10 miljonit klienti üle maailma, mis tähendab, et võimatu on ehitada neile kõigile sobivat toodet ühekülgse töötajaskonnaga. “Me vajame inimesi, kes mõistaks meie klientide harjumusi, uskumusi ja eluteid, et luua kättesaadav ja arusaadav toode miljonitele,” märgib Karolina Laas-Dobreva. See on üks põhjuseid, miks Wise paneb väga suurt rõhku mitmekesise keskkonna saavutamisele ja hoidmisele.

Rohkem naisi tehnoloogiamaailma

“Me töötame autonoomsetes tiimides ehk iga tiim on justkui ise väike idufirma, mis koosneb erinevate erialade esindajatest,” räägib Laas-Dobreva ettevõtte ülesehitusest. See tähendab, et iga tiim vastutab, et meeskonna koosseis oleks võimalikult mitmekesine. 

Nii avastas Wise’i tootetiim, et nende seas on kõrgematel ametikohtadel väga vähe naisi, mis vastab kahjuks ka ülemaailmsele trendile tootemaailmas.

“Sellest tulenevalt lõime käed Product Schooliga, kes pakub alustavatele tootearendajatele koolitusi, ning otsustasime sponsoreerida täielikult naistest ning mittebinaarsetest inimestest koosnevat õpperühma — eesmärgiga avada rohkematele naistele tee tehnoloogiamaailma,” selgitab Laas-Dobreva.

Wise’i jaoks on oluline, et rohkem naisi leiaks tee tehnoloogiavaldkonda.Foto: Wise

Võimalus pakkuda perele head elukvaliteeti

Kohalik tehnoloogia kompetents ning Eestis esindatud ülemaailmsed ettevõtted on kindlasti väga oluline faktor selle juures, kuidas on välismaised talente siia meelitatud. 

Laas-Dobreva sõnul ei ole vähem oluline ka Eesti elu võimalused peredele. “Võrreldes paljude suurriikide, eriti suurlinnadega, on meil oluliselt paremad võimalused pakkuda oma perele ja lastele head elukvaliteeti, näiteks läbi hariduse ja kättesaadava tervishoiu,” lisab ta.

Rahvusvahelisus annab võimaluse tutvustada erinevaid kultuure

Wise väärtustab ettevõttes esinevat kultuuride rohkust ning võimalust nende kohta rohkem õppida — näiteks on ellu kutsutud CultureWise’i nimeline üritusteseeria, kus igat üritus korraldavad kindla rahvuse esindajad, kes tutvustavad kolleegidele oma kultuuri läbi toidu, rahvariiete, muusika, kommete tutvustamise jne.

Erinevate rahvuste esindajad toovad ettevõttesse kaasa ka omad kohalikud tähtpäevad, mida Wise’is rõõmuga tähistatakse. “Näiteks oli minu esimeseks ürituseks Wise’is just USA traditsiooniline Tänupüha (Thanksgiving) tähistamine,” meenutab Laas-Dobreva oma esimest meeleolukat üritust Wise’is.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.