Wise'i blogi

Kuidas 3000 töömesilast ühte asja ajavad ja mis kõige tähtsam, ka ise arenevad

Wise’is ei ole klassikalisi karjäärimudeleid — iga inimene saab areneda just selles suunas, kus ise soovib.Foto: Wise

Wise läheneb oma 3000 töötaja ettevõttesisesele arengule ainulaadselt — igaühe peamine eesmärk on väärtuse suurendamine klientide jaoks. See tähendab, et ka töötajate panust ning arengut hinnatakse just selle järgi, kui suurt mõju avaldavad nad Wise’i tootele ning seeläbi ettevõtte 11 miljonile kliendile üle maailma. 

Areng toimub läbi mõju suurendamise 

Wise’i töötajate areng on tugevalt seotud ettevõtte piirideta raha missiooniga. Mida rohkem töötaja oma mõju suurendab ja areneb, seda rohkem avaneb talle ka ettevõttes võimalusi. Mõju suurendamisega peetakse silmas, et iga töötaja tegutseb kliendile võimalikult lähedal, kuulates kasutajakogemust ning haarates kinni igast võimalusest seda parandada, ootamata konkreetseid käske “ülevalt”. 

Tõsi, seda kõike on kordades lihtsam öelda kui teha, mistõttu on töötajatel enda arengu kujundamiseks kasutada hulk võimalusi. Wise’is ei ole klassikalisi karjäärimudeleid — iga inimene saab areneda just selles suunas, kus ise soovib. Näiteks võib keegi tahta pürgida oma tiimis juuniorpositsioonilt tiimijuhi ametikohale, samal ajal kui teine eelistab liikuda hoopis sik-sakis erinevate tiimide vahel. Kolmanda sooviks võib olla üldsegi inimeste juhtimise asemel spetsialistina arenemine – võimalusi on Wise’is sama palju kui erinevaid inimtüüpe. 

Areng on igaühe enda teha 

Traditsiooniline karjääriredel eeldab ühtset lähenemisviisi ja lähtub ideest, et kõik töötajad vajavad tulemuste saavutamiseks samu lähenemisi ja ressursse. Wise’is arvatakse, et see käib teisiti. 

Wise võtab redelil põhineva lähenemisviisi ja ühendab selle kogemuspõhise mudeliga. Inimestele antakse mõista, mida temalt tiimisiseselt oodatakse ja kuhu on võimalik veel edasi pürgida (traditsiooniline lähenemine) ning samal ajal avatakse töötajale kõik uksed, et ta saaks ise soovi korral edasi liikuda ja omandada oskusi, mida läheb vaja ka muudes rollides (kogemuspõhine lähenemine). 

Wise pakub töötajate kasvu toetamiseks laia valikut ressursse, nagu näiteks mentorlusprogramme, eelarvet oma teadmiste täiendamiseks ning arengukaarte. Arengukaardid näitavad loodavat väärtust tootele ning kliendile, mida erinevatelt tasemetelt oodataks. Lisaks kaardistavad need ära arenguvõimalused oma mõju suurendamiseks ning ettevõttes edasi liikumiseks. Kaartide eesmärgiks on luua läbipaistvust — et iga töötaja teaks, kuidas ta oma töös areneda saab ning et kõiki hinnataks ausalt. Mitme tiimi arengukaardid on Wise’i lehel ka avalikult üleval. Arengukaardid on üliolulised, et kindlustada kõigile töötajaile võrdsed arenguvõimalused – New Yorgist Singapurini ning Tallinnast São Pauloni. 

Kasvamise aluseks on tagasiside 

Wise’is on ülitugev tagasisidekultuur — töötajaid julgustatakse esimesest päevast üksteisele tagasisidet andma. Et selline lähenemine toimiks, pannakse ettevõttes suurt rõhku tagasiside andmise protsessidele. Näiteks on tagasiside andmise koolitus osa uute töötajate sisseelamisprogrammist. Wise’is saab tagasisidet kahel kujul – ametlikult ja mitteametlikult. 

Mitteametliku tagasiside abil saab igaüks mistahes tiimist teiste ideid proovile panna. Selline tagasiside teeb kindlaks, et tiimide töö fookus oleks alati sama — kliendikeskne ning keskendunud parima toote ehitamisele. See tagasiside ei toimi ainult väiksemate tiimide sees. Oodatud on ka teiste tiimide töö jälgimine, küsimuste esitamine ja oma arvamuse avaldamine. 

Ametlik tagasiside ehk GrowWise on kord aastas toimuv isiklik tagasisidestamise protsess. Selle käigus kogutakse töötaja arengu kohta tagasisidet tema tiimilt, juhtidelt ja teistelt kaastöötajatelt. Protsessi lõpus võetakse abiks eelmainitud arengukaart ning paigutatakse võimalusel töötaja uuele tasemele. 

Mõned soovitused Wise’i töötajatelt, kuidas oma arengust maksimum võtta:

● Loo koos juhiga individuaalne arengukava 

● Leia kõrvalprojekte teiste tiimidega, et ise õppida ja areneda 

● Küsi materjale, mis aitaksid sul oma arengut juhtida 

● Liitu ettevõttesisese mentorlusprogrammiga 

● Kasuta enesearenguks mõeldud eelarvet, et osta harivaid raamatuid või läbida koolitusi 

Arengu kiirendamiseks on oluline seada esikohale kliendikogemus, töötada selle parandamiseks proaktiivselt ning panna kolleegidelt saadud tagasiside enda kasuks tööle. Sihikindel ja eesmärgile pühendunud töö viib tulemusteni!

Märksõnad: , , ,
Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.