Õnneliku juhuse tõttu Eesti tehnoloogiaettevõttesse sattunud hispaanlanna: sain aru, et olen jõudnud koju

Wise'i töötajaid võlub peamiselt ettevõtte kultuur, selased inimesed ning arenguvõimalused.Foto: Wise

“Olin parasjagu oma Erasmuse programmi lõpetamas ja veetsin viimast õhtut oma sõpradega, kui üks mees kuulis mind hispaania keeles rääkimas,” meenutab Wise’i värbamisspetsialist Paula Pascual. Wise otsis toona neli aastat tagasi klienditoe spetsialisti, kes räägiks hispaania keelt ja nii soovitatigi Hispaaniast pärit Paulat järgmisel päeval ettevõttesse tööle. Kui esialgu oli see tal plaanis vaid suviseks tööotsaks, siis tööle asudes sai ta aru, et on jõudnud koju.

Ettevõtet näevad oma teise koduna paljud Wise’i töötajad. Tehnoloogiaettevõte on ju aastaid figureerinud Eesti ihaldusväärseimate tööandjate nimekirja tipus ning troonib seda CVKeskus.ee korraldatud uuringu andmetel ka sel aastal. Mis muudab Wise’i töötajate hulgas niivõrd hinnatuks tööandjaks?

Tiimikaaslased ulatavad abikäe seda küsimata

Wise oli Paula esimene täiskohaga töökoht ning üllatas hispaanlannat kohe alguses ettevõttes valitseva kuuluvustundega. “Niivõrd globaalses ja eriilmelises tiimis austatakse igaühe tõekspidamisi ning igat Wiserit oodatakse tööle täpselt sellisena nagu ta on — erinevusi nähakse positiivsena,” rõhutab Paula. See on ülioluline väärtus, mida Wise oma töötajatele pakub.

Paula meenutab seika oma klienditoe aegadest, mil Wise’is valitsev ühtekuuluvustunne aitas tal lahendada ühe kliendi tõsist mure. “Olin juba ühe kliendiga väga kaua rääkinud, kuid ei olnud jõudnud veel lähemale tema mure lahendamisele. Aeg oli otsa saamas ning pidin hakkama vastu võtma järgmiseid sissetulevaid kõnesid. Ilma, et oleksin pidanud paluma, aitasid kolleegid mu hädast välja, kattes mu kõnesid ja andes mulle võimaluse kliendiga rahulikult lõpuni tegeleda. Just see on käitumine, mida nii kaastöötajad kui ka kasutajad Wise’i puhul hindavad” kirjeldab Paula Wise’is töötamise algusaega. “Kolleegid jagasid meie kõigi vahel tööülesanded ümber, kuna tiimina on meile kõige olulisem, et toetaksime oma kliente maksimaalselt.”

“Ma tean, et need inimesed, kes siin töötavad, toetavad mind igal sammul — nad aitavad mul areneda ja kasvada,” lisab Paula. Just inimesi ja nendega kaasnevat tiimitunnet peab ta Wise’i kõige tugevamaks trumbiks.

Kõik Wiserid töötavad ühe ja sama tulemuse nimel.Foto: Wise

Paula sõnul ei ole see ka aastate jooksul ettevõte kiire kasvu kõrvalt muutunud. Kuigi nüüd on ta liikunud klienditoest värbamistiimi, siis prioriteedid ja töötamise viisid on kõikides tiimides sarnased. “Me teame, et oleme siin üheskoos ning töötame sama tulemuse nimel,” lisab ta.

Wise’ile pannakse pilk peale juba enne Eestisse jõudmist

Kui Paula sattus Wise’i läbi õnneliku juhuse, siis 29-aastase Ghanast pärit Frank Adjei Baahi jaoks oli Eesti juhtivasse tehnoloogiaettevõttesse tööle asumine vägagi läbimõeldud otsus. 

“Leidsin Wise’i kui enda potentsiaalse tööandja juba enne, kui Eestisse õppima tulin. Tegin oma eeltöö, lugesin töö kirjeldust, tutvusin intervjuude tagasisidega Glassdooris ning sain aru, et ma tahan töötada just seal,” selgitab Frank. Teda võlus peamiselt ettevõtte kultuur ning arenguvõimalused.

Sarnaselt Paulale hindab ka IT-toe spetsialist Frank kõige kõrgemalt oma tiimikaaslaseid. “Tänu neile armastan oma tööd nii palju, et see justkui ei tundugi minu jaoks tööna,” kiidab ta.

Suure boonusena toob ta välja Wise’is esineva tagasisidekultuuri, mis on teiste ettevõtetega võrreldes väga erinev. “Siin saad tagasisidet oma tööle kõige konstruktiivsemal viisil, mida ma näinud olen. Tiimijuhid ja -kaaslased teevad kõike selleks, et sa oma töös õnnestuksid,” lisab Frank.

Wise’is on väga olulisel kohal ka tagasisidekultuur. Kõigi ühine soov on, et töötajad õnnestuksid oma ülesannetes.Foto: Wise

Kliendina Wise’i avastanud Jasonit paelub ettevõtte multikultuursus 

Kolmas Wiser, kanadalane Jason Fleming, jõudis ettevõttesse läbi suurepärase kliendikogemuse. “Eestisse kolides tundus mulle ahvatlevana mõte töötada ettevõttes, kes suutis efektiivselt lahendada mu piiriüleste rahaülekannetega seotud väljakutsed,” märgib ta.

Jason hindab ettevõtte juures pidevaid võimalusi enesearenguks ning kliendikeskset lähenemist uute toodete ja teenuste ehitamisel. “Muidugi inspireerivad mind eriilmelised ja motiveeritud inimesed, kes minu ümber töötavad – kõik ühe ja sama missiooni nimel,” lisab ta.

Kanadalane toob veel välja selle, kuidas Wise toetab ja utsitab igat tiimi seadma ise oma eesmärke ning valima prioriteete, mille lahendamine arendab ettevõtet kõige enam. “Mind paelub ka see, et Wise tõesti järgib kõiki enda kirja pandud tõekspidamisi, et tagada kultuuriline mitmekesisus ja töötajate vabadus,” toonitab Jason.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla