Suur lugu

10 kuldreeglit, millest IT-firmad soovitavad kandideerijatel kinni pidada

Kristel ja Marko Kruustüki asutatud Testlios jälgitakse kandidaatide puhul esiteks seda, kas uuele ametikohale pürgiv inimene on üldse kuulutuse läbi lugenud.Foto: Scanpix

Eesti tehnoloogiafirmad — Skeleton, Veriff, Monese, Nortal, Pipedrive, Wise, Playtech, Scoro, Testlio, Glia ja Helmes — räägivad lähemalt, milliseid fopaasid peaks kandidaat vältima, kui soovib nende jutule saada, ja kuidas oma šansse tööotsinguil suurendada.

PRO tellijale

Uurisime kuu alguses Eesti olulisematelt IT-sektori tööandjatelt, kuidas nad uusi töötajaid värbavad, kui paljudest etappidest koosneb kandideerimisprotsess ning kui avalikult jagatakse palgainfot. Värbajate vastustest joonistus välja ka terve rida lihtsaid reegleid, millest on oluline kinni pidada kõigil, kes uut tööd otsivad.

1. Koosta iga ettevõtte jaoks uus CV ja kaaskiri

Üks lihtsamini välditavaid vigu uuele töökohale kandideerides on kaaskirja ja CV valele adressaadile vormistamine.

Scoro personalijuhi Annika Alberti kinnitusel on töökoha vahetus nii suur samm, et see võiks olla esimestest sammudest alates hoolikalt läbi mõeldud. “Aeg-ajalt jõuab meieni kaaskirju, mis on adresseeritud mõnele teisele ettevõttele või mis on üks ühele internetist võetud. See, kas inimene on aega ja tähelepanu pühendanud, on kohe näha, ja see lisab sooviavaldusele kindlasti kaalu,” lisas ta.

Ka Veriffi värbamisjuht Luke Govier tõi välja, et kandideerijate puhul on kõige levinum viga kandideerida mitmele eri positsioonile, kasutades selleks sama CV ja motivatsioonikirja.

“See ei tähenda kindlasti koheselt eitavat vastust, kuid sageli näeme, et kasutatakse motivatsioonikirja, mis on koostatud mõne teise ettevõtte või positsiooni jaoks. Tihti on kaaskirjadesse sisse unustatud ka teise ettevõte nimi. Seda näeb sagedamini, kui arvata võiks,” nentis ta.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.