Suur lugu

Kaameraid tehisintellektiga varustav Fyma: biomeetriat me ei analüüsi ja Hiina raha vastu ei võta

Fyma asutaja Karen K Burns ütleb, et kaameraid seostatakse tänapäeval ekslikult jälitustegevusega.Foto: Silver Gutmann

Eesti idufirma Fyma, mis kingib oma tehisintellektiga ka kõige lihtsamatele kaameratele nutika nägemisvõime, pole siinses IT-maailmas enam päris tundmatu tegija. Ligi kaks miljonit kaasanud ettevõtte klientide hulka kuuluvad nii Ülemiste linnak, Viru keskus kui ka Londoni linn. Ja ehkki Fyma portfellis on juba üsna mitu reaalse tulemusega edulugu, tuleb asutajatel siiski tihti vastata küsimustele turvalisuse ja anonüümsuse kohta, kuna kaamerate kohta levib palju eksiarvamusi.

PRO tellijale

Fyma asutajad Karen K Burns ja Taavi Tammiste lõid ettevõtte kaks aastat tagasi, eesmärgiks muuta nii uued kui vanad kaamerad tehisintellekti abil võimsateks sensoriteks, mis suudaksid reaalajas andmeid vastu võtta ja neid analüüsida.

“Kui me tänapäeval kõnnime ostukeskusesse sisse või sõidame autoga, siis kuskil on mingi sensor, mingisugune vidin, mis mõõdab ära meie tegevuse: mitu autot sõitis, mitu inimest astus poodi sisse — see on lihtsalt hügieenifaktor selleks, et üldse aru saaks, kuidas äri toimib või mis teenuseid näiteks linn kui paljudele autodele peab tagama,” selgitab Karen K Burns.

Fyma sisuks on sarnase andmestiku kogumine, aga kaamera videovoo pealt. “Selle asemel, et panna kogu meie linnaruum täis igasuguseid plastmassist ja elektroonikast pakatavaid sensoreid, mis on tegelikult rumalad,” märgib Burns. Ta lisab, et taolised sensorid jälgivad ju ainult üht kindlat asja: üks salvestab temperatuuri, teine liiklustihedust, kolmas mõõdab, kas sõiduk on pikk või lühike.

Fyma võtab reaalaja videovoo ja ettevõtte loodud tehisintellekti algoritm — ehk siis Burnsi sõnul abiline või kratt — loendab needsamad objektid ära. “Aga ta saab aru ka trajektoorist: et näiteks poodi minnes keerati paremale või vasakule; kas käidi ainult pangaautomaadis ja mindi kohe välja tagasi või tuldi ka reaalselt sisse; kas pöörati koridorist mingisse konkreetsesse poodi või mitte; kui palju neid pöörajaid oli mingi kindla aja jooksul. Selle infoga saab pood aru, mis on tema ostjate konverteerumise tase,” sõnab Burns.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autogeenius, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.