Suur lugu

Pivot’ite toel ehitatud Wolf3D asutaja: ma ei tunne absoluutselt häbi, ma olen hoopis uhke

Eesti idufirma Wolf3D meeskond, vasakult Timmu Tõke, Kaspar Tiri, Rainer Selvet ja Haver Järve­ojaFoto: Wolf3D

Neli Eesti meest, Timmu Tõke, Kaspar Tiri, Rainer Selvet ja Haver Järve­oja, asutasid 2013. aastal idufirma Wolf3D, mis täna loob virtuaalidentiteeti. Et eduni jõuda, on meeskond läbi teinud mitmeid pivot‘eid ning kaasasutaja Tõke sõnul on nad tänu sellele pigem paremaks muutnud ja häbi sellepärast ei tunne. Kusjuures üks pivot viidi läbi juba kuu pärast raha kaasamist.

PRO tellijale

Wolf3D meeskond on veendunud, et tulevikus on just virtuaalne identiteet ehk avatarid need praegu veel puuduvad lülid, mis maailma eri nurkades viibivaid inimesi samaaegselt ühe laua taha kokku toovad. “Meie näeme virtuaalseid kokkusaamisi kui järgmise taseme Skype’i kõnesid,” selgitas Tõke.

Olgugi et idee tundub ulmeline, teeb ettevõte juba koostööd nii tuntud brändidega nagu Huawei, VodaFone ja Dior. Teekond sinna ei ole olnud just kõige lihtsam ning Tõke sõnul on nad enamiku ajast hoopis pivot'eid teinud. DigiPRO-le antud intervjuus räägib ta, mis on olnud ettevõtte loomise idee taga ja senised kõige raskemad hetked.

Alustame siis algusest, millega Wolf3D tegeleb?

Meie ettevõte tegeleb avataridega ja nendele platvormi loomisega, mis võimaldab inimestel enda avatari identideediga erinevate mängude ja virtuaalmaailmade vahel reisida. Ehk siis — siiamaani on igal mängul olnud oma avatar, millele saab osta erinevaid riideid jne. See on täiesti tavaline asi, mida inimesed teevad mängudes, aga see avatar jääb sinna ühte mängu kinni. Inimesed mängivad aga paljusid mänge ja meie avatari platvorm võimaldab enda avatariga reisida läbi erinevate virtuaalmaailmade (ingl k metaverse). Lisaks sellele saab meie tehnoloogiaga luua enda moodi avatare.

Väga põnev, aga miks selline asi üldse vajalik on? Kas üldse on?

See on üha vajalikum praeguses maailmas, sest inimesed ilmselgelt kulutavad üha rohkem aega virtuaalmaailmas. Selline metaverse on paljudele unistus, mis hetkel saabki teoks. Sellega on seotud erinevad mängud ja virtuaalreaalsus. Mängud on kultuuri osa ja kõik noored mängivad mänge.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autogeenius, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.