Agrilandi juht Targo Podekrat räägib, kuidas nad vanale selja pöörasid ja põllumajandusäri uude ajastusse viisid

Põllumajandusettevõtte Agrilandi juht Targo Podekrat.Foto: Agriland.

No ei ole enam need ajad, mil ettevõtted pidasid telliskivi paksuseid kaustu, mille kaante vahel peitus info olemasolevate ja ka tulevaste klientide kohta. Põllumajanduse valdkonnas tegeleva ettevõtte Agrilandi juht Targo Podekrat räägib, kuidas nad kiviajast edasi liikusid ja nutikasse digiajastusse astusid.

Põllumees “istub” mugavalt süsteemis

Podekrati sõnul hakkasid nad uut süsteemi tõsisemalt juurutama eelmisel suvel. Ettevõttes otsustati kasutusele võtta maailma juhtiva CRM-lahenduse arendaja Salesforce’i kliendisuhete haldamise süsteem, mille integreerija Baltikumis on GBCTeam.

GBCTeami meeskond omab üle 10 aastast kogemust CRM-süsteemide juurutamise valdkonnas Baltikumis ning klientuuri erinevatest ärisegmentidest nagu energeetika, side, jaemüük, farmaatsia, fintech ja paljud teised.

Podekrati sõnul valiti Salesforce’i lahendus eelkõige rohkete võimaluste ja kasutajamugavuse tõttu. “Meie jaoks on ülioluline olla alati kursis sellega, millist põllumajandustehnikat klient kasutab. Sellest tulenevalt saame kliendi mugavalt süsteemi lisada ja juurde panna kõiksugu vajalikku informatsiooni, mis teda puudutab.”

Müügimehe töö on nüüd oluliselt lihtsam. Näiteks kasutatakse ühte traktorit talumajapidamises umbes viis kuni kuus aastat. “Varem pidi müügimees kogu info endale kaustikusse kirja panema ja meeles pidama, et nelja aasta pärast uuesti talupidaja või ettevõtte käest tema plaanide kohta uurida,” kirjeldab Podekrat.

GBCTeam pakutav CRM-süsteem annab Agrilandile teada, millal on õige aeg uuesti kliendiga ühendust võtta.

Nüüd annab CRM-süsteem ise õigel ajal teavituse ja suunab nad kliendi juurde küsimusega, et millega ta tegeleb ja kas oleks aeg põllumajandusmasin välja vahetada.

Podekrat tõstab veel esile, et uus süsteem annab neile võimaluse jälgida kogu infot pakkumiste kohta. Alustades sellest, et mida täpselt ja mis hinnaga on kliendile pakutud ning lõpetades pakkumise tulemuse ja sellega, kas tehing on jõus või mitte. “Seda kõike on meil võimalik hõlpsasti järele vaadata süsteemist, mis muudab meie suhtlusprotsessi märgatavalt kiiremaks ja efektiivsemaks.”

Müügimees võib ju unustada, aga …

Aga kasutades klassikute sõnu, siis see pole veel kõik. Süsteem talletab kogu kliendisuhtluse ajaloo. “Juhul kui kompetents peaks ettevõttest lahkuma ja asemele tuleb uus inimene, siis on meil võimalik kogu ajalugu jälgida ja teha kindlaks, millised tehingud ja toimingud on aegade algusest tehtud,” märgib Podekrat. 

Põllumajandus on tsükliline ja tihtipeale peavad põllumehed ootama vastuseid ka Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Ametilt (PRIA) ning pole suur saladus, et see võib vahest võtta sama palju aega, kui kestab Eesti talv. 

Podekrat toob näite: “Teraviljakäitlusseadmete soetamisel peab klient enne tehingu tegemist saama loa PRIA-lt ja vastuse saamine võib mõnikord aega võtta isegi kolm kuud. Samas on meil süsteemi ära märgitud, et pakkumine hetkel seisab ja me näeme kohe, miks see pausil on.”

Seega pole vaja eraldi müügimehelt pärida, mille taga asi seisab, vaid CMR-süsteemis on selgelt näha, millises faasis tehing parasjagu on ja millal vastust oodata.

Lõpetuseks üks asi veel…

Podekrat ütleb, et Salesforce’i süsteem on väga mugav. Isegi kui mõne protsessi või tegevuse digitaliseerimine ettevõttes võib alguses tunduda hirmutav, on see reaalsuses siiski väga lihtne. “Ka näiteks meie meeskonnaga liitunud uued müügimehed said süsteemile võrdlemisi kiiresti pihta ja see ei põhjustanud suuremaid väljakutseid.”

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.