Noorte juhtide inspireeriv teekond: Lille tänava katusekorterist kasvasid välja oma valdkonna tipptegijad

Outl1ne'i asutajad Olari Tõnison ja Allan Tatter.Foto: Outl1ne

Paljud mäletavad filmist “Social Network”, kuidas Mark Zuckerberg ehitas ülikooli ühiselamus üles Facebooki. Eestiski leidub sarnaseid lugusid: üheks näiteks on tarkvaraarendusfirma outl1ne, mis kasvas välja sellest, kui noored ettevõtjad Olari Tõnison ja Allan Tatter kolisid ühes sõbrataridega Lille tänava katusekorterisse, mille elutoast sai nende kontor.

Segasummasuvilast sai peagi edukas projekt, mis tegutsebki nüüd outl1ne’i nime all ja kus töötavad oma ala parimad talendid, kes võimaldavad igapäevaselt tuua uudiseid sadade tuhandete lugejateni, garanteerivad miljonite bussi- ja rongipiletite müügi ja teevad koostööd tuntud autobrändidega nagu Mercedes-Benz, BMW, Audi ja teised.

Te olete 29aastased ehk siis päris noored mehed. CV on vaatamata kõigele juba päris uhke. Kuidas teie ühine äriteekond üldse algas?

Olari: Kui päris aus olla, siis kõik algas saunast, kui olime 17aastased. Käisime välja idee, et võiks hakata äri tegema. Allan oli seal üritusel küll pigem kontvõõras, kuid mees nurgast ütles, et tema võib küll äri teha. Kuigi ma teda eriti ei tundnud, siis ainsana olid just tal asjalikud mõtted. Nii hakkasimegi seda kõike ehitama. Gümnaasiumi ajal tegime õppematerjalide jagamise portaali ja müüsime selle esimesel aastal kohe ka maha. Teenitud raha eest sai endale esimese auto ja midagi jäi üle ka.

Kas olite lihtsalt äripartnerid või saite kohe ka headeks sõpradeks?

Olari: Saime kohe headeks sõpradeks. Allan käis vahepeal kaitseväes ja kui ta tagasi tuli, siis kütsime edasi. Teadsime, et esimesest ärist saime häid õppetunde. Saime aru, kuidas toimib tarkvara arendamise maailm ning tahtsime hakata enda teadmisi teistega jagama. Sealt tekkiski idee teha enda tarkvaraarendusfirma.

Meie fookus on algusest peale sellel, et tahame olla butiik – keskendume kindlatele tehnoloogiatele ja väga tähtsal kohal on talendid. Oleme seni palganud inimesi peamiselt soovituste põhiselt, näiteks tuttavate tuttavaid. Palkame inimesi, kellel on väga head referentsid. Kasvame orgaaniliselt ja praegu on meid kokku 22 inimest.

Seni pole me kasutanud ühtegi värbamisagentuuri, vaid teeme seda tööd ise. Valideerime oma töötajaid väga põhjalikult ja näeme, et selline lähenemine toimib. IT-sektoris on üldiselt väga suur kaadrivoolavus, kahe-kolme aastaga liigutakse tavaliselt edasi. Kuid meil on õnnestunud luua keskkond, kus voolavus on väike. Inimesed püsivad meie juures kõvasti üle sektori keskmise.

Allan: Meil on ka üks näide, kuidas üks inimene on algusest peale meiega.

Olari: Temal sai täis juba kaheksas aasta.

Meenutage palun selle firma algust, millest kasvas välja tänane outl1ne?

Allan: See oli nagu filmis „Social Network“, kus Mark Zuckerberg rentis omale maja. Kõik töötasid, elasid ja pidutsesid ühes kohas. Meie versioon nägi välja väga sarnane – Lille tänaval oli katusekorter, kuhu kolisime Olariga sisse ja tegime elutoast kontori.

Olari: Tüdruksõbrad võtsime ka kaasa. Kolisime neljakesti korterisse ja igal hommikul ärkasime selle peale, kui esimene tiimi liige tuli tööle. Äratuskella asemel oli uksekell. Algas tööpäev, mis läks tihti ühel hetkel üle peoks. Siis hakkas justkui vaba aeg, aga tegelikult olid endiselt oma ettevõtte kontoris ehk elutoas. Nädalavahetusel tulid juba enda sõbrad peole ja siis algas kõik jälle algusest. Olime konstantselt sellises rattas. Täpselt ei saanudki aru, mida parasjagu teed, kas töötad või puhkad?

Kuidas te sellega isiklikul tasandil hakkama saite? Sõbrad ja äripartnerid elavad koos, sõbratarid on samamoodi pundis, lisaks niisama sõbrad, kes sisse-välja voorivad?

Allan: Üks tüdruksõber ei pidanudki vastu…

Olari: Kui rääkida minu ja Allani suhtest, siis meil on vedanud. Oleme päris erinevad isiksused, kes täiustavad teineteist. Kui mind on vaja maa peale tagasi kutsuda, siis Allan on see ratsionaalsem pool. Mina olen veidi rohkem pea laiali otsas. Ühtegi suuremat tüli meil kokkuvõttes polegi olnud! Lahkarvamusi on pidevalt, aga karjumiseks pole kunagi läinud.

Kust võtate inspiratsiooni, kuidas oma firmat juhtida?

Allan: Loome töökeskkonda, kus me ise tahame töötada. Mingis mõttes teeme seda kõike ju enda jaoks, sest ka meie käime iga päev ju tööl.

Teie klientideks on tuntud nimed nagu Postimees, Apollo, Mootor Grupp. Kuidas nad on teieni jõudnud?

Allan: Meie unikaalsus on meie talendid ja hoolikalt valitud tehnoloogiad. Paljud tehnoloogiafirmad otsivadki just meiesuguseid tarkvarabutiike, et saada personaalsemat teenindust ja kõrgemat kvaliteeti – see ongi meie edu võti. Üldiselt jõutakse meieni soovituste põhiselt. Kui head tööd teha, siis jutt läheb liikvele ja meil on see vorm hästi käima läinud.

Kasv on seni olnud küll orgaaniline, aga kas te näete, et kunagi kasvate ka nii-öelda butiigist suuremaks?

Olari: Tänaste plaanide kohaselt mitte. Praegu tahame jätkata sama strateegiaga. Oma peas oleme hinnanud, et butiigina saab end defineerida, kui meid on 35-40 inimest. Peagi tegutseme edasi kahes asukohas ja siis saaksime kasvada kuni 75 inimeseni.

Olete varem öelnud, et tahaksite hakata teenindama üha globaalsemaid kliente. Kas sinnani saab kasvada, kui püsite butiigina?

Allan: Ambitsioon on globaalne, aga tiim on lokaalne. Sellisesse valemisse sobitume hästi. Ka meie tänased kliendid on globaalsed – 50 protsenti meie käibest tuleb Eestist väljastpoolt nagu näiteks Skandinaaviast, Saksamaalt, Šveitsist, Inglismaalt ja mujalt.

Koguaeg justkui räägitakse, et IT-sektoris on suur inimeste puudus. Kas leiate ikka endale neid talente pidevalt juurde?

Olari: Mina arvan, et häid inimesi ei ole raske leida, kui sa tead, mida nad otsivad, ja pakud neile sobivat keskkonda. Me pole idufirma ega ka hiiglaslik tarkvaramaja. Oleme kuskil seal keskel ja tegelikult paljud arendajad otsivadki just sellist töökeskkonda, mida meie pakume. Outl1ne on piirjoon kaose ja liigse bürokraatia vahel.

Allan: Kõrgemalt tasandilt vaadates on spetsialistidest küll puudu, kuid meid on see vähem mõjutanud. Meie eesmärk on olla butiik ja tahame olla oma žanris teistest parem.

Mis teie teekonnal veel ees ootab?

Allan: Teekond ise on tähtsam kui lõppeesmärk. Siht on samuti oluline, aga ka see peab ajaga kaasas käima, mille kallal ja arendamisega me pidevalt tegeleme. See on vajalik, et õiges suunas liikuda.

Olari: Saan öelda, et me ei aja taga ilmtingimata ükssarvikut, vaid pigem keskendume hästi toimiva meeskonna ehitamisele. Otsime väljakutseid, mis pakuvad pinget nii meile endale kui tiimile, mida saame tarkvaraga lahendada. Seda me Allaniga sihimegi.

Täpsemalt saab outl1ne’i teenuste ja tegemiste kohta lugeda nende veebist www.outl1ne.com.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.