Saadad lepinguid ikka e-kirjaga ja allkirjastamine venib? Sellele on lihtne lahendus

Kliendid ei taha oodata ja soovivad, et lepingud liiguksid kiiresti ning probleemid ja küsimused lahendatakse viivitamata.Foto: Shutterstock

Ilmselt nõustuvad kõik, et klienditeenindus mängib olulist rolli kliendi ettekujutuse loomisel finantsettevõttest. Veatu klienditeenindus võimaldab probleemid lahendada kiiresti ja samal ajal kasvatada klientide lojaalsust.

On ülioluline, et finantsasutused arvestaksid klienditeekonna kõiki aspekte ning tagaksid, et see oleks sujuv ja intuitiivne – kliendid ei taha oodata ja soovivad, et probleemid ja küsimused lahendatakse kiiresti. Tehnoloogia tuleb siin appi ka finantsasutustele, aitab parandada klienditeenindust kiirendades suhtlust ja teisi protsesse ning suurendades seeläbi mugavust.

Kuidas kaasaegsed finantsettevõtted parendavad klientide kogemust? 

Finantsasutused on kohustatud koguma ja päevakohasena hoidma kliendi isikuandmeid. Digiallkirjade ja e-autentimise abil saab seda teha hõlpsalt ja turvaliselt ning klienti selleks kontorisse kutsumata.

Tunnustatud eID-sid kasutades teavad ettevõtted alati oma klientide tegelikku identiteeti. Lisaks võimaldab laenulepingute digitaalne täitmine finantsasutustel kiiresti rahuldada klientide nõudmisi ja parandada kliendikogemust – olgu see siis õppelaen, hüpoteek või muu. Siiski saab ka siit sammu veel mugavama asjaajamiseni astuda – kasutage digiallkirjade kogumiseks digiallkirjastamise platvormi ja ärge jätke allkirjastamiseks vajamineva tarkvara otsimist kliendi mureks. 

Dokobiti Eesti esindaja Katri Lindau sõnul eeldavad kliendid, et tehnoloogia töötab alati. Nad soovivad, et kasutajaliides oleks kasutajasõbralik, automatiseeritud, lihtne ja veatu. See on aga tähtsusetu, kui pole kiirust, mugavust ja õiget teavet õigel ajal. Seetõttu võib uue põlvkonna digiallkirjade kogumise platvorm mängida klienditeeninduses olulist rolli.

Lindau viitab, et asjakohane digilahendus võimaldab finantsasutuste klienditeeninduse spetsialistidel lihtsustada kõiki dokumentidega seotud protsesse. Lisaks saab oluliselt parandada kliendikogemust, pakkudes kiirust ja kasutusmugavust ilma, et allkirjastaja peaks muretsema, kas tal on vajalik tarkvara digiallkirja andmiseks.

Kuidas digiallkirjastamise portaal aitab finantssektori klienditeenindusmeeskondi? 

Esmalt aitavad e-allkirjastamise lahendused parandada klientide kliendiks saamise kiirust. Kiirendades liitumisprotsesse ja võimaldades näiteks teenuslepingute ja muude dokumentide allkirjastamist mugavalt ajast ja kohast sõltumata, ning säästes aega digiallkirjade kogumiseks dokumentide saatmiselt ja tagasiootamiselt, jääb klienditeeninduse töötajatele rohkem aega muude, tavaliselt olulisemate ülesannete täitmiseks.

Teiseks parandab kaasaegse digiallkirjastamise portaali kasutamine põhimõtteliselt kogu kliendikogemust. Kasutades kaasaegset ja turvalist lahendust, mis kliendile ehk allkirjastajale on võimalikult mugav, tagavad finantsasutused, et paberimajandus ja administratiivprotsessid ei pidurda töövoogu. Nii saab säästa kliendid pikast ja lohisevast lepingusõlmimise protsessist, mille kulminatsioon on kliendile e-posti aadressile allkirjastamiseks edastatud dokumendid. Tulemuseks on mugav allkirjastamine ilma dokumente alla- ja üleslaadimata, kohe saadud teenus või toode ja seeläbi parem üldine kasutuskogemus.

Kolmandaks on allkirjade kogujatel võimalik saada organisatsioonis hajutatud isikutelt ja klientidelt dokumentidele vajalikke kinnitusi ja allkirju kiiremini. Seetõttu on kõik protsessid palju paremini organiseeritud.

Katri Lindau ütleb, et võti on kasutada õiget tööriista. Endale tuleb leida lahendus, mis aitab vähendada igapäevaste toimingute ajal füüsiliste paberdokumentide arvu ja asendada need elektroonilistega. Ja mitte ainult – leida tuleb selline lahendus, mis lihtsustab ka kõige olulisemat sammu ehk allkirjade kogumist.

Tööriist peaks võimaldama ettevõttel hõlpsalt ja mugavalt allkirjastada, hallata ja kinnitada dokumente koos kolmandate osapooltega. Samal ajal peab see muidugi olema turvaline ja täiesti läbipaistev võrreldes näiteks e-posti teel dokumentide allkirjastamiseks edastamise ja tagasi ootamisega.

Finantsasutuste, aga ka kõigi teiste ettevõtete jaoks on kliendikogemus eriti tähtis olulistel hetkedel – konto avamisel, laenu taotlemiseni ehk ostu tegemiseni. Digiallkirjade kogumise kaasajastamisega lood tänapäevase, kiire ja mugava liitumis- ja kokkuleppemenetluse, mis aitab parandada klientide rahulolu ja klientide hoidmist. Proovi ise järele või kirjuta meile ning räägime lähemalt. 

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.