Prototroni edulood

Riskikapitaliettevõtte juht soovitab: 4 olulist tähelepanekut, kuidas rahainglites äriideega huvi tekitada

Pikaajaline investor, riskikapitaliettevõtte Change Ventures asutaja ja partner Yrjö Ojasaar teab, mida oma idee müümisel silmas tasub pidada, et investorites huvi tekitada.Foto: Protoron 

Oma äriidee tutvustamine potentsiaalsele investorile on üks paljudest proovikividest, millega alustaval ettevõtjal tuleb silmitsi seista. Pikaajaline investor, riskikapitaliettevõtte Change Ventures asutaja ja partner ning Prototroni ekspertkogu liige Yrjö Ojasaar jagab soovitusi, mida oma idee müümisel silmas tasub pidada. 

Ojasaar nendib, et kui räägime investeerimisfondidest, siis need peavad oma valikutel lähtuma reeglitest, lubadustest ja vastutusest oma investorite ees. Aegade jooksul on paika loksunud mõned reeglid, millest investeerimisfondid oma portfooliosse ettevõtteid ja investeeringuid valides lähtuvad.

●     Fond peab tooma tagasi kolmekordse tasu.

●     Fondi eluiga on 10 aastat, millest esimesed 5 on mõeldud sisenemiseks ja viimased 5 väljumiseks.

●    Ettevõttes sihitakse 15protsendilist osalust.

●    Pportfoolios on ettevõtteid umbes 20.

4 olulist tähelepanekut, kuidas investoris huvi tekitada

Selleks, et oma ideega investoris huvi tekitada tasub meeles pidada, et võimalikke panustajaid huvitab enim neli aspekti.

  1.  Kui oluline on lahendatav probleem?
  2. Kas lahendad probleemi oluliselt paremini, kui konkurendid?
  3. Kui kergesti saab klientide arvu kasvatada?
  4. Kui suurt turgu sa haarata plaanid?

Aga mille järgi hindavad investorid meeskondi ehk mitte äriideed, vaid just neid inimesi, kes seda ellu püüavad viia?

Yrjö Ojasaar avaldab, et üldiselt eelistatakse meeskonda üksikisikule, sest inimene üksi võib küll olla mingi valdkonna spetsialist, kuid tal ei pruugi olla oskusi kõikide oluliste valdkondade kohta. “Eelistame varasema koostöökogemusega meeskondi nende asemel, kus grupisuhted alles kujunevad. Eelistame meeskondi, kellel on juba ette näidata varasem edukogemus mõne projektiga. Kindlasti on olulised ka inimeste kompetentsid oma valdkonnas,“ täpsustas ta veel. 

Prototroni järgmine taotlusvoor on avatud, ideid saab Prototroni esitada kuni 15. novembrini 2021. Programmi käigus selguvad meeskonnad, kes saavad oma ideed esitleda ekspertkogule, sh Yrjö Ojasaarele. 

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.