Eestis arendatakse ainulaadset platvormi, mis lahendab valusa probleemi autoabis

Seni on olnud valdkonnas probleem, et kliendil ei ole puksiiri kutsumisel mingeid kohustusi. Ta kutsub autoabi, kuid ei tee ettemaksu ega kinnita kuidagi oma vastutust väljakutse eest.Foto: Shutterstock

Tehnopoli Startup Inkubaatori Narva programmis osalev idufirma EDY pakub mugavat lahendust autoabile (auto pukseerimisele) spetsialiseerunud ettevõtetele. Lahendus on kergesti kasutatav nii ettevõtete kui klientide jaoks.

EDY asutaja Ilja Ankipovitš on autoabi valdkonnaga väga hästi kursis, sest on ise olnud selle valdkonna spetsialist ning töötanud autoabis. Kuid Tehnopoli Startup Inkubaatorisse tuli ta hoopis teise ideega.

“Meie teekond on olnud huvitav, sest algul tulime hoopis teistsuguse idee ja meeskonnaga, kuid kolme kuu möödudes, olles lähemalt uurinud sihtturgu, ei näinud me stabiilset sissetuleku võimalust ja saime aru, et see idee ei tööta ega ole elujõuline,” rääkis Ilja.

Kuna Ilja oli juba kasvuprogrammis sees ja tema mentoriks oli Tehnopoli üks võtmementoreid, ingelinvestor Lev Dolgatšov, ei tahtnud ta loobuda mõttest luua midagi, mis töötaks ja looks väärtust.

“Meenus, et mul on üks märkmik, kuhu panen kirja huvitavad ideed. Avasin selle ja kuna mul on autoabi dispetšeri töökogemus ning ma märkasin selle äri võimalikke kitsaskohti, sündis uus idee, millega liigume edasi,” selgitas Ilja.

Uueks ideeks on tema sõnul puksiirifirmadele mõeldud programm, mis muudab autode kutsele saatmise ja ettemaksete kogumise senisest lihtsamaks.

Kuidas see töötab?

Süsteem töötab nõnda, et klient helistab puksiirifirmasse, operaator esitab seejärel tellimuse eriprogrammis. Tellimuse vormistamise lõpus saadetakse SMS-i teel kliendi telefoninumbrile link ettemaksu tegemiseks. Klient klikib lingile, teeb ettemaksu, süsteem kuvab makse sooritamise, mille järel süsteem leiab sobiva puksiiri ning sõiduk saadetakse sündmuskohale.

“Seni on olnud valdkonnas probleem, et kliendil ei ole puksiiri kutsumisel mingeid kohustusi. Ta kutsub autoabi, kuid ei tee ettemaksu ega kinnita kuidagi oma vastutust väljakutse eest. Klient võib poole pealt kõne katkestada või üldse mitte teatada, et talle tuli appi teine, näiteks möödasõitev puksiir. Kõik see on suur väljaminek autoabile, eriti arvestades kütusehinna tõusu ja seda, et õnnetused juhtuvad sageli maanteel, linna piirist kaugel,” selgitas Ilja.

Ta lisas, et probleem lahendatakse radikaalselt – ilma ettemaksuta reise mitte tehes. “Muudame raha kogumise võimalikult lihtsaks ning operaatori jaoks on meil kaks põhiväärtust: ettemaksu kogumise lihtsustamine ja kõne optimeerimine.”

EDY asutaja Ilja Ankipovitš avaldab, et praegu on pilootprojektis kolm firmat, kaheksa juhti ja 14 autot. Töö otstarbeks mõeldud moodul on täielikult valmis. Teine etapp on maksemooduli ja optimeerimisalgoritmi väljatöötamine, mis valib sobiva puksiiri.Foto: Tehnopol

Optimeerimiseks algoritm

Optimeerimiseks on välja töötatud algoritm, mis lähtub vormi sisestatud andmetest ja valib väljakutsele minema masina.

“Pukseerimisel on nimelt omad eripärad. Iga töö jaoks on vaja kindlat masinat. Kõik ei mahu näiteks maa-alusesse parklasse või parkimismajja. Lisaks võtavad aega ka läbirääkimised kliendiga telefoni teel, sest tavaliselt on sellise autoabi firmad väikesed ja kõige eest vastutab üks inimene, mis omakorda pikendab probleemi lahendamise aega. “Meie programmiga on kõik palju kiirem, sest võtame arvesse kõiki tegureid,” rääkis Ilja.

Kindlustusfirmad ja automüüjad on samuti plussis. “Ettevõtted saavad otse saata puksiirautode tellimusi klientidele autoabi saamiseks. Nii lüheneb kliendi jaoks ooteaeg ja ka firmad säästavad kõnelt 10-15%, kuna lähevad kõikvõimalikest vahendajatest mööda. EDY automaatse abiplatvormi kasutamisest võidavad kõik osapooled ja me oleme selle üle väga uhked,” ütles Ilja.

Otsivad investorit

Praegu on pilootprojektis kolm firmat, kaheksa juhti ja 14 autot. Töö otstarbeks mõeldud moodul on täielikult valmis. Teine etapp on maksemooduli ja optimeerimisalgoritmi väljatöötamine, mis valib sobiva puksiiri.

“See on see, milleks me ka investeeringuid otsime. Kõigile intervjueeritud operaatoritele meeldib, et neil on võimalik ettemakseid koguda ja kuna praegu sellist lahendust turul pole, siis see on see, mis meid teistest eristab. Niipea, kui saame investeeringud, jääb üle vaid turule siseneda ja raha teenida,” ütles Ilja Ankipovitš, kes näeb idufirmas väga hästi skaleeritavat ja kasumlikku äri.

EDY esindaja sõnul on juba sõlmitud kokkulepped potentsiaalsete klientidega, suure autopargiga autoabifirmaga, kes on andnud pilootprojekti sisenemiseks esialgse nõusoleku ja avaldanud koostöö huvi. Sellest, et on aeg liikuda investori leidmise suunas, räägib ka EDY mentor Startup Inkubaatori Narva kasvuprogrammis Lev Dolgatšov.

Plaanid ja arvud

Idufirma on asutaja sõnul keskendunud Euroopa turule, kasvuplaan on kavandatud järgmiseks viieks aastaks.

Ilja Ankipovitš avaldas, et alustatakse Baltikumist, liigutakse edasi Rootsi, Norra, Soome. Seejärel Saksamaale ja 4-5 aastaga on eesmärk katta ülejäänud Euroopa riigid.

Baltikumist alustatakse seetõttu, et turg Ankipovitšile tuttav ja seetõttu on lihtsam mõista ka turuvajadusi, teenusele õigest küljest läheneda ja seda müüa.

Hinnakujundus näeb välja umbes selline: ühe kasutaja tellimus on 3,59 eurot ja maksete töötlemiseks kulub 75 senti. Põhitulu saadakse just maksete töötlemisest, kuid operaatori jaoks on see mugavuse ja riskide vähendamise eest tühine summa. 

Balti riikides on umbes 150 autoabifirmat, millest igaühel on keskmiselt kolm ja pool juhti, tellimustelt palju ei teenita, küll aga teenitakse maksete töötlemisega. Minimaalne reiside arv ettevõttele kuus on umbes 400.

Loomulikult uuris EDY alternatiivseid pakkumisi ja konkurente. “Firmad pakuvad peamiselt telemaatikat – see on siis, kui autodele paigaldatakse GPS-jälgija, kust andmed lähevad rakendusse ja nii toimub mobiilse tööjõu kontroll. Nende abonemendi maksumus on umbes 25 eurot. Nad ei suuda meiega selles mõttes konkureerida. Olen kindel, et kõik need tegurid aitavad kaasa kiirele kasvule ja turu haaramisele,” oli Ilja Ankipovitš optimistlik.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.