Paljude ettevõtete eesmärgiks on eksportida oma tooteid või teenuseid välisturgudele. Tehnopol osaleb Bridging4Growth projektis, mis toetab tehnoloogiaettevõtete ambitsioone laieneda USAsse, Kanadasse, Brasiiliasse või Usbekistani.
Kolm kodumaist ettevõtet – 10Lines, Secnora ja Alternatiivenergia Agentuur – jagavad oma kogemusi, mida uuele turule sisenemine on neile andnud.
10Lines
10Lines, mis on spetsialiseerunud autonoomsetele asfalteerimismasinatele, sõlmis müügilepingu teede märgistamise ettevõttega, kes teenindab USAs suuri kaubanduskette (nt Publix). 10Linesi robotsüsteemide abil saavad nad tõsta oma tootlikkust kuni seitse korda, vähendades samal ajal manuaalset ettevalmistustööd.
10Lines on USA turule sisenemiseks valmistunud alates ettevõtte asutamisest, olles mitmeid kordi külastanud kohalikke teenusepakkujaid ja käinud ka messidel. Projekti raames nendega koostööd teinud mentor mängis olulist rolli turu-uuringutes, jagades väärtuslikku teavet ja kontakte. Ettevõtte soovitus teistele on minna sihtriiki kohe ja alustada suhtlemist potentsiaalsete klientidega.
Secnora
Küberjulgeoleku konsultatsioonifirma Secnora saavutas samuti märkimisväärse edusammu, sõlmides USAs lepingu Fortune 500 ettevõttega. Nad pakuvad oma laialdast kogemust küberjulgeoleku alal, sealhulgas konsultatsioone, veebi- ja mobiilirakenduste turvatestimist, simuleeritud turvaaukude testimist jms.
Uuele turule sisenemine nõuab nende sõnul põhjalikku ettevalmistust ja tugevat toimetulekut. Secnora mentor, kes töötas nendega Bridging4Growth projekti raames, on olnud abiks strateegiliste suhete loomisel, jaganud kultuurilisi teadmisi ning olnud ettevõttele ka moraalseks toeks. Nende soovitus teistele on uskuda oma tootesse ja viia enne uuele turule sisenemist läbi turu-uuringud. Tänaseks on projekti raames ettevõtet toetanud mentor ka osakoormusega ettevõtte esindaja USA turul.
Alternatiivenergia Agentuur
Nanotehnoloogilisi isolatsioonimaterjale tootev Alternatiivenergia Agentuur sisenes Brasiilia turule. Nende tooted, sealhulgas soojusisolatsioon ning veekindel ja roostevastane värv, on mõeldud väga laiale kasutajaskonnale alates eratarbijatest kuni kosmosejaamadeni.
Uue turu leidmine on nende sõnul keeruline, kuid kohalike spetsialistide abi on osutunud hindamatuks. Bridging4Growth projekti raames said nad mentorilt vajalikke kontakte ja tuge projekti teostamisel. Alternatiivenergia Agentuuri soovitus teistele on mitte karta uusi võimalusi.
Ärimissioon USAsse
Et toetada veelgi enam ettevõtete sisenemist uutele turgudele, planeeriti Bridging4Growth ekspordiprojekti sisse ka reaalsed turukülastused ja kohapeal kontaktide sõlmimised. Programmi raames toimus 13.–18. oktoobril USA missioon Chicagosse. Programmi eestvedajaks ja peamiseks koordineerijaks oli Business Tampere ning programmi valmimisse panustasid nii Eesti, Läti kui ka Rootsi partnerid ja kontaktid.
Programm oli väga mitmekesine, pakkudes tutvumist ja võrgustumist nii nelja erineva riigi ametlike esindustega, kui ka läbi nende riikide tulnud erasektorist partneritega. Eesti poolt osalesid programmi võrgustumise üritusel nii Eesti endine suursaadik, kohalikud väliseestlastest ettevõtjad kui ka investorid. Tehnopoli roll on täna neid inimesi ka oma mentor- ja kontaktvõrgustikku värvata, et USA turu osas veelgi enam abi pakkuda.
USA missioonil osalesid ka Secnora ja 10Lines, kes said palju kasulikke kontakte, kohtusid programmi mentoritega ning külastasid lisaks Chicagole ka teistes osariikides paiknenud olemasolevaid ja potentsiaalseid kliente.
Vaata USA missiooni kokkuvõtet projekti LinkedIni lehelt!
Bridging4Growth projekt on jätkuvalt avatud ettevõtetele liitumiseks. Programmi raames pakutakse mentor- ja kontaktvõrgustiku loomise tuge ja turule sisenemise abi USA, Kanada, Brasiilia ja Usbekistani turul.
Küsimuste korral kirjutage: Anu Puusaag (anu.puusaag@tehnopol.ee) ja Kristin Puusepp (kristin.puusepp@tehnopol.ee).