Wise’i edu valem: ideaalne tasakaal start-upi ning suurfirma vahel

Wise’i edu saladuseks on olnud järeleandmatu keskendumine kliendile — iga liigutus, arendus ja uus plaan tehakse eesmärgiga muuta võimalikult paljude kasutajate elu lihtsamaks.Foto: Wise

Wise’is töötavad inimesed on justkui üheaegselt tööl nii suures suurettevõttes kui ka väikeses edumeelses iduettevõttes. Ühelt poolt on töötajatel kasutada start-up maailma eelised nagu autonoomsus, kiirus ning liigse bürokraatia puudumine. Teiselt poolt on Wise stabiilne ja kindlustatud ettevõte, kus töötajatel on olemas toetus kolleegidelt, kes kõik on oma ala tippspetsialistid.

Pandeemiast hoolimata on tehnoloogiaettevõte viimase kahe aasta jooksul läbi teinud pöörase kasvu. Selle aja jooksul on Wise’i klientide arv tõusnud neljalt miljonilt enam kui ühteteistkümne miljonini ning 1600 töötaja asemel on neid nüüd 2800. 

Kasv on küll positiivne, kuid kui see toimub peadpööritava kiirusega, on kasvuvalud kiired tekkima. Jätkusuutliku kasvu saavutamiseks on aga mõlemapoolne entusiasm ülivajalik. Oma edu vundamendiks peab Wise teistest firmadest erinevat töökultuuri. Kuidas see aga reaalsuses toimub?

Autonoomsed tiimid korraldavad ise oma töövoogu

Wise’is töötatakse väiksemates autonoomsetes tiimides, mis moodustuvad ümber erinevate kliendiprobleemide. Hetkel on ettevõttes üle 70 tiimi — igaüks vabadusega valida ise oma prioriteedid ning neid siis järjest ehitama hakata. Selleks, et toode kasvaks kiiresti, on oluline, et sisend ja tagasiside arendusteks ei tule mitte ettevõtte juhtkonnalt, vaid otse klientidelt.

Igas autonoomses tiimis töötavad koos erinevate valdkondade spetsialistid — teiste seas näiteks insenerid, disainerid ja tootearendajad. Selline struktuur tähendab, et igal tiimil on olemas kogu vajalik kompetents, et lahendada oma vastutusalasse kuuluvaid kliendi murekohti kiirelt, blokeerimata teisi tiime. Antud ülesehitus tähendab ka seda, et erinevad tooteliinid saavad kasvada paralleelselt, sama kiirusega.

Uued tiimid sünnivad ettevõttes jooksvalt. Kui märgatakse suurt puudujääki, mis ei kuulu ühegi olemasoleva tiimi haardesse, moodustub selle lahendamiseks või uute toote ehitamiseks uus tiim.

Autonoomselt töötamine toob endaga aga kaasa ka suure vastutuse. Kuigi Wise’is puuduvad traditsioonilised käske jagavad ülemused, on siiski olemas tiimijuhid, kelle ülesandeks on tiimiliikmeid abistada ja toetada.

Selline mudel on loodud jätkusuutliku kasvu saavutamiseks

Wise’i edu saladuseks on olnud järeleandmatu keskendumine kliendile — iga liigutus, arendus ja uus plaan tehakse eesmärgiga muuta võimalikult paljude kasutajate elu lihtsamaks. Selline lähenemine hoiab ka töötajad motiveerituna, kuna nad näevad omaenda töö vilju kiirelt päriselus inimesi aitamas. Palju tööd on juba tehtud, kuid palju on veel minna. Hetkel liigutab Wise 2.5% kogu maailma piiriülestest rahamaksetest, mis tähendab, et 97.5% on veel ehitamata. Ja inimesi ehitamaks järelejäänud 97.5% on vaja palju.

Üks suurimaid väljakutseid Wise’i jaoks ongi olnud just oma tiimi jätkusuutlik kasvatamine — nende lahendus on kasvatada oma tiime vaid nii kiirelt, kui inimesed jõuavad ettevõttes sisse elada. Nii on tiimijuhtidel ja mentoritel võimalik uusi liitujaid maksimaalselt toetada ning treenida. Ja see omakorda tähendab, et uued töötajad on kiiremini võimelised andma endast maksimumi.

Mis on olnud Wise’i lahendus? Kasvatada oma tiime vaid nii kiirelt, kui jõutakse inimesi onboardida. Kuigi ettevõttel oleks ressursse koheselt palgata rohkem inimesi, hoitakse end tagasi — nii on tiimijuhtidel ja mentoritel võimalik uusi liitujaid maksimaalselt toetada ning treenida. Ja see omakorda tähendab, et uued töötajad on kiiremini võimelised andma endast maksimumi.  

Ja see ongi Wise’i saladus. Motiveeritud tiimid + ühine missioon + õnnelikud kliendid = jätkusuutlik kasv.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.