Suur lugu

Ettevõtjad pööravad põrumise uueks äriks: alla ei anna, võtad killud kokku ja muudad suunda

Jobbatical tegutseb turul, mis üle maailma on väärt 30 miljardit dollarit või isegi rohkem, ütleb Karoli Hindriks.Foto: Scanpix / Postimees

Idufirmade puhul pole eriline üllatus, kui selgub, et algne idee ei toimi ja tuleb teha 180-kraadine pööre. Ka Eestis on idufirmasid, kes tahtsid maailma vallutama minna ühe ideega, kuid pidid ebaõnnestumist tõdema, killud kokku korjama ja hoopis uue plaaniga otsast alustama. Just sellise tee on läbi käinud Jobbatical, Gigimot ja so.fa.dog. 

PRO tellijale

Karoli Hindriks asutas Jobbaticali 2014. aastal. Algselt tegeles ettevõte rahvusvahelise töövahendusega, kuid viis aastat hiljem teatati, et muudetakse profiili ja 2020. aastast osutatakse hoopis ümberasumis- ja immigratsiooniteenust.

Juhi ja asutajana pidi Hindriks 2019. aastal raske südamega saatma ligi poolele miljonile kasutajale hüvastijätukirja. Muidugi sai ta vastu ka palju liigutavaid kirju, kus öeldi, kui paljude inimeste elu nad tegelikult puudutasid. Hindriksil olid sel ajal taskurätikud alati arvuti kõrval käepärast võtta. "Loomulikult oli raske lasta lahti asjast, mida neli aastat ehitanud olime. Juhi ja asutajana pidin ikka kaotust tunnistama selleks, et saaksime tugevamalt edasi liikuda," tõdes Hindriks. 

Suunamuutus oli väga vajalik

Olgugi et kogemus oli valus, tehti otsus Hindriksi sõnul väga selgelt andmete põhjal. Immigratsioon ja ümberasumine oli esialgu nende värbamisplatvormil tugiteenusena, kuid klientide nõudmisel sai sellest eraldi toode, mis kasvas kiiremini ja oli tunduvalt parema tasuvusega kui nende põhitoode ehk värbamisteenus. “Saime tänu oma klientidele aru, et rahvusvahelise värbamise kõige raskem osa pole mitte inimeste leidmine, vaid nende piiriülene liigutamine,” seletas asutaja.

Karoli HindriksFOTO: Marko Russiver

Iduettevõtete puhul on oluline leida turu sobivus, mille põhimõte on lahendada kliendi kindlat probleemi. Hindriksi sõnul võib ettevõtte teenus olla kas vitamiin, mis parandab enesetunnet, või valuvaigisti, mis lahendab probleemi. “Meie värbamistoode oli vitamiin — andsime lisandväärtust, aga klientidel midagi väga ei oleks muutunud, kui meid poleks olnud. Meie immigratsiooni ja ümberasumise toode on valuvaigisti, mis lahendab suure valusa probleemi värbamisprotsessis,” põhjendas Hindriks suunamuutust. 

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autogeenius, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.