Suur lugu

Kaarel Kotkas Veriffi tänavustest koondamistest: startup ei ole sobiv neile, kes otsivad stabiilsust 

Intervjuu

Veriffi asutaja ja tegevjuht Kaarel Kotkas nendib, et tehnoloogiasektoris ei pruugi kriisi põhi olla veel saavutatud.Foto: Jake Farra

Tänavu suuri kaotusi ja võite läbi elanud Veriffi juht Kaarel Kotkas tunnistab DigiPRO-le antud intervjuus, et viimased 18 kuud on ettevõtte jaoks olnud ülimalt keerulised. Seetõttu on tulnud tal juhina teha ka ebapopulaarseid otsuseid, “mida tavamõistusega inimlikult ei tahaks teha.”

PRO tellijale

Kotkase sõnul on isikusamasuse tuvastamise tarkvara arendav Veriff jõudnud idufirma staatusest kasvuettevõtte faasi. Ehkki selle aasta kasvunumbrid on ilmselt tagasihoidlikumad kui mullune 2,6-kordne hüpe, tunduvad need praegustes majandusoludes väga suure saavutusena, sõnab ta. Kotkasega aasta eelviimasel nädalal vesteldes märgib ta suure elevusega, et Veriffis käib veel detsembri lõpuski kibe töö selle nimel, et oma uue, suurettevõtetele suunatud strateegia najal edasi kasvada. Teisalt tuli neil tänavu hakkama saada olukorraga, kus ettevõtte rahvusvaheline tiim pidi kahe koondamise käigus hüvasti jätma ligi 170 kolleegiga.

Kui alustada lõppeva aasta kokkuvõttest, siis Veriffil ei ole ju kerge aasta olnud — sa oled meedias ka ise maininud, et väljakutseid on jagunud. Kui nüüd mitte rääkida üldiselt ainult tänasest majandusolukorrast, siis mis need väljakutsed on teie jaoks täpsemalt olnud?

Meie väljakutsed on väga otseselt seotud ka üleüldise majandusega. Kui vaadata meie senist kliendiportfelli, on kõrge riskiga kliendid need, kes hea majandusega hästi kiirelt kasvavad, aga kohe, kui läheb keerukamaks, on nad ka esimesed, kes oma volüüme kokku tõmbavad. Kõrgem kapitali hind mõjutas kindlasti ka kogu meie kliendibaasi oma kasvuplaane läbi mõtlema. Meie volüümid on otseselt seotud uute klientide verifitseerimisega — me nägime, et uutes segmentides kasvas identimist vajavate klientide pealetulek kolmekordselt, aga vanad kõrge riskiga kliendid, kes olid juba aastaid meiega olnud, kriisist läbi ei tulnud.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
  • Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
  • Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
  • Soovi korral ajakiri Digi paberil.

26.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 26,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.