Suur lugu

Starshipi juht ettevõtet kummitavast koondamisest: “Ma ei saa öelda, et oleksin teinud sama otsuse, aga Starship jäi ellu”

Starshipi tegevjuht Alastair Westgarth firma Mustamäe kontoris.Foto: Scanpix

Mullu Starshipi tegevjuhiks saanud Alastair Westgarth räägib ettevõtet vintsutanud koroona-aasta otsustest, talvisest robotite ummikust ja sellest, kui kasumlik nende äri täna tegelikult on.

PRO tellijale

Enne Starshipiga liitumist Google’i sõsarfirmat Loon juhtinud Westgarth võttis robotkullereid arendava startup’i juhtimise üle pärast seda, kui 2020. aastal ettevõtet räsinud torm oli suuresti juba seljataga. Ehkki idufirma uus tegevjuht tunnistab, et koroona-aasta kummituste varjud pole tänasekski päriselt kadunud, on Starship sisenenud taas jõulisse kasvufaasi. Sellest annab tunnistust äsja Euroopa Investeerimispangalt tegevuse laiendamiseks võetud 50 miljoni euro suurune laen.

“Nagu ma meeskonnale naljatades ütlen, on see seitse kuud, mis ma siin olen olnud, möödunud küll kiiremini, kui ma arvata oleks osanud, aga teisalt on see olnud kõigi aegade pikim seitse kuud,” märgib Westgarth. “Suhteliselt lühikese aja jooksul on lihtsalt nii palju juhtunud.”

Oma uues rollis tunneb ta end juba kui kala vees. Tal isiklikult varasem kogemus selles valdkonnas puudus, samas töötas ta tänaseks tegevuse lõpetanud Looni juhtides kõrvuti Google’i teistes tiibades autonoomseid sõidukeid arendavate meeskondadega. Ja kojuveoteenuste maailm pakkus talle enne Starshipiga liitumist samuti huvi. “Tollel ajal olin ma ise muidugi ainult tarbija,” lisab ta.

2020. aasta oli Starshipile väga raske. Kuidas lõppes 2021, kas olete nüüd omadega paremas kohas?

Jah, kindlasti. Me tegeleme siiani pandeemia tagajärgedega. See oli ettevõtte jaoks äärmiselt keeruline aeg, kus tuli jälgida kõike: kas äri laguneb laiali, kas inimesed hakkavad ikka tellimuste täitmiseks roboteid kasutama ja nii edasi. Meid tabas langus, millele järgnes taas tõus. Ning siis pidime kiiresti taastuma ja keskenduma sellele, et teeksime ettevõtte hüvanguks õigeid asju. Ilmselgelt pidid ka meeskonnaliikmed saama osa sellest ühisest hüvangust.

Paljud ütlesid meile, et kui piirangud 2021. aastal tühistatakse, siis kaob ka teie võimalus äri teha. Tegelikkuses läks hoopis vastupidi: inimesed jätkasid tellimist, olgu tegemist restoranitoidu või toidukaupadega. Nii et 2021. aastat iseloomustas hoopis tohutu kasv. Me kahekordistasime oma tellimuste mahtu ja jõudsime üle 5 miljoni läbitud kilomeetri verstapostini. Praegu on lausa hämmastav vaadata, et robotid suudavad teha päeva jooksul juba 15–20 kojuvedu ja läbida üle 40 kilomeetri. 

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.