Intervjuu: Baltikumi suurim andmekeskus avas unikaalse partnerprogrammi IT-ettevõtetele

Greenergy Data Centersi partnersegmendi juht Liis Tammekivi.Foto: Andres Oolberg

Peaaegu iga IT-äri vajab enda või klientide tarbeks digitaristut. Olgu selleks siis serverid, salvestus- või võrguseadmed. Ükski e-teenus ei ole ilma tehnikata lihtsalt mõeldav. Täna pakuvad mitmed ettevõtted seda pilve näol, kuid vähesed füüsilisel kujul. Kuigi võiks ja saaks. 

Greenergy Data Centersi (GDC) partnerprogramm loob IT-teenuste pakkujatele võimaluse lisada oma tooteportfelli seadmete majutuse Baltikumi suurimas ja kaasaegseimas andmekeskuses. Partnerile tähendab see uue korraliku marginaaliga teenuse lisandumist, püsivamaid ärisuhteid tänu kliendi IT-taristu haldamisele ning võimalust lõigata kasu koostööst teiste andmekeskuse klientidega.

Kuidas selle toel äri kasvatada, räägib täpsemalt GDC partnersegmendi juht Liis Tammekivi.

Miks on seda partnerprogrammi IT-ettevõtetele vaja?

Kui vaadata maailma laiemalt, siis paljud ärid eelistavad suuri avaliku pilveteenuse pakkujaid, nagu AWS, Azure, Google Cloud. Mida rohkem ärisid selle tee valib, seda vähem on globaalsetest tegijatest väiksematel IT-ettevõtetel kliente, kellele pakkuda riist- ja tarkvara, hooldust ja teisi sarnaseid teenuseid. Lahendus on võimaldada oma klientidele alternatiivina nii-öelda privaatpilve andmekeskuses. Ehk et näiteks riistvara müügiga koos pakutakse ka seadmete majutust. 

Meie partnerprogramm just seda võimaldabki. Paljudel IT-ettevõtetel see lahendus seni puudus.

Kas võidab vaid IT-ettevõte või ka lõppklient?

Tegelikult mõlemad. Lõppkliendi jaoks tähendab see hästi ennustatavat kulubaasi, selget teadmist töökindlusest ja turvalisusest ning ka rohelisest jalajäljest. Loomulikult ei ole serverite, salvestus- ja sideseadmete omamine kõigi jaoks optimaalseim. Sageli on see siiski aga kaalumist vääriv alternatiiv. Äri iseloomust tulenevalt võib privaat- ja avaliku pilve kõrvutamisel kogukulu erineda kordades. Lõppkliendi vaates on oluline leida endale sobivaim.

Mida partner peale oma äri kindlustamise veel programmist võidab?

Mina vaataks seda selle nurga alt, et partner suudab pakkuda terviklikumat teenuseportfelli, täita kliendi erinevad vajadused alates riistavarast ja majutusest kuni tarkvara ja konsultatsioonideni. 

Lisaks saab soovi korral luua ja arendada uusi teenuseid koostöös teiste andmekeskuses paiknevate ettevõtetega. Kui ise ei suudeta või ei soovita kliendile n-ö täislahendust pakkuda, siis saab selle kokku panna mõne teise ettevõtte toel. Lõppkliendi jaoks muudab see elu lihtsamaks, sest ta saab kõik äriks vajaliku ühelt pakkujalt ja ühe arvega. 

Teiseks on võimalik seadmemajutust müüa seoses tekkiva lisaväärtusega konkurentsivõimelise marginaaliga. 

Kolmandaks väheneb partneri halduskoormus, kui tema kliendid on majutatud samas kohas kus koostööpartnerid. Lisaks saab enda heaks tööle rakendada andmekeskuse juhtimiskeskuse spetsialiste, kes teevad käepikendusena vajalikke töid vastavalt antud ülesandele. Näiteks seadmete ümber ühendamine, restartimine või ka vahetamine. 

Märkimisväärne on ka fakt, et kliendi seadme majutus ei ole pelgalt ühekordne sissetulek, vaid fikseeritud ja kasvatatav igakuine tulu. Ettevõtte vaatest tähendab see suuremat stabiilsust. 

Andmekeskusele tehakse kindlasti omajagu päringuid teenuste või toodete ostmiseks, mis ei pruugi olla teie äriga kokkusobivad. Kas jagate neid ka partneritega?

Meieni jõuab igal aastal kümneid päringuid. On tõsi, et paljud neist ei vasta meie ärimudelile. Küll sobivad aga partnerite omadega. Sel juhul juhatame potentsiaalse kliendi programmiga liitunud ettevõtte või ettevõtete juurde, kes saavad teha pakkumise. 

Partnerprogrammi nimeks on pandud „Sild“. Millest selline valik?

Sellel on tõesti oma lugu. Hetkel on paljudel IT-ettevõtetel loodud sild oma klientidega läbi riist- ja tarkvara müügi, hoolduse või konsultatsioonide. Meie programmiga saab sellele sillale luua uue kihi seadmemajutuse näol. Seega saab sild tugevam ja püsivam. 

Kui partnerprogramm nüüd kelleski huvi tekitas, siis mida peaks tegema?

Kõige lihtsam on külastada lehte https://www.greenergydatacenters.com/est/partneritele ning võtta ühendust. Vaatame koos meie väärtuspakkumise üle ning arutame, kuidas saaksite Baltikumi suurimas ja kaasaegseimas andmekeskuses oma äri kasvatada. 

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla