Tallinna külje alla on tekkinud IT-äride tõmbekeskus. Mis nad sellest võidavad?

Pisut üle kahe aasta tagasi avatud Eesti suurimast andmekeskusest on kujunenud siinmail ainulaadne tõmbekeskus.Foto: Tõnu Tunnel

“Oleme loonud ühise inforuumi, kus on lihtne navigeerida ja üksteisele lisaväärtust luua,” selgitab Greenergy Data Centersi partnersegmendi juht Liis Tammekivi, kuidas on ühest majast kujunenud tõmbekeskus, mille väärtus ulatub seadmete majutamisest palju kaugemale. Öeldakse küll, et andmekeskus on IT-äri vundament, ent Tallinna külje all Hüürus asuv rajatis tõestab, et see pole vaid sõnakõlks.

Millist väärtust pakub andmekeskus partneritele ning klientidele, räägib täpsemalt GDC partnersegmendi juht Liis Tammekivi.

Räägite, et andmekeskus kasvatab IT-ettevõtete äri ja on tõmbekeskus. Mida selle all silmas peate?

Andmekeskus loob ärikeskkonna, kus tänu erinevatele IT-partneritele saame pakkuda kliendile terviklikku lahendust koos andmekeskuse teenuste ja võimalustega. Ka IT-ettevõtetel endil on võimalus läbi meie tegevuse luua uusi teenuseid ning pakkuda kliendile terviklahendust, näiteks seadmete renti ja majutust ning nemad pakuvad sinna juurde hooldusteenust. See annab võimaluse kasvatada kasumlikkust.

Oleme ennast võrrelnud Ülemiste Cityga, kus on koos erinevad ettevõtted, mis saavad omavahel põimuda ja teha koostööd. Kui klient tuleb Ülemiste Citysse ja küsib ühelt firmalt, kas te servereid müüte, siis on hea vastata, meie müüme sülearvuteid, aga serverid saate kõrvalmajast. Samamoodi kui keegi tuleb meie juurde ja meie konkreetset teenust ei paku, siis soovitame oma partnereid. Samuti on partneritel lihtne soovitada kedagi teist, kes on meie majas või partnerite ökosüsteemis. Oleme loonud ühise inforuumi, kus on lihtne navigeerida ja üksteisele lisaväärtust luua.

Millistest äridest see ökosüsteem koosneb?

Meie ökosüsteem koosneb erinevatest sidevõimaluste pakkujatest, nagu interneti ja fiiberoptiliste ühenduste rentijad. Oleme neutraalsed. See tähendab, et kliendil on võimalus ise valida, millist teenusepakkujat kasutada. See annab lõppkliendile hinnavõidu, sest ta ei pea hakkama neid ühendusi ise looma, vaid need on meil juba olemas.

Lisaks on meil koostööpartnerid IT-valdkonnas, kes aitavad klientidel leida lahendusi täisteenuste, riistvara soetamise, tarkvara arendamise või varundamise alal. Meie partnerite hulka kuuluvad erinevad riistvara ja tarkvara pakkujad, pilveteenused ja vajadusel saame pakkuda ka finantseerimislahendusi.

Meie juurest saab kõik selle kätte, aga kliendile jääb vabadus ise komplekt kokku panna.

Mida nad sellest võidavad?

IT-ettevõtte jaoks tähendab see mugavamat haldust, kuna kõik kliendid on ühes kohas – ei pea mööda erinevaid ettevõtteid ringi sõitma, et seadmeid hallata ja hooldada. Tänu sellele tekib ka kliendile IT-kuludest parem ülevaade.

IT-ettevõte saab meie kaudu omale ka pikaajalisi kliendisuhteid. Kui klient on meie juures kolmeaastase koostöölepinguga, siis see tähendab, et IT-ettevõttel on vähemalt kolmeks aastaks igakuine sissetulek garanteeritud.

Üks kõige lihtsamini mõistetav kasu on vabadus kasvada ja laieneda, mida oma kontoris sellisel kujul pole. Kui äri laieneb, jääb ühel hetkel elektrist, ruumist, turvalisuse või töökindluse nõuetest puudu. Meil sellist piiri ette ei tule.

Kas ja kuidas saavad väiksemad ettevõtted sellest osa?

Väiksemad ettevõtted saavad osaleda meie ökosüsteemis läbi suuremate IT-partnerite, kes tegelevad nende haldusega. Kui väike ettevõte soovib pakkuda näiteks varundusteenust, saab ta majutada oma seadmed suurema IT-ettevõtte kapis. Nii saab ka väike ettevõte pakkuda oma teenust meie andmekeskusest.

Pakume teenust seadmekapi ehk rack’i põhiselt ning kui mahud on veel väikesed, ei ole majanduslikult otstarbekas võtta endale oma kappi.

Greenergy Data Centersi partnersegmendi juht Liis Tammekivi.Foto: Andres Oolberg

Kuidas toimib GDC partnerprogramm?

Peamiselt on see mõeldud IT-ettevõtetele, et nende kaudu kasvatada väiksemate ettevõtete osakaalu ning täiustada IT-ettevõtte võimalusi.

Partnerprogramm on sild IT-ettevõtete ja nende lõppklientide vahel, pakkudes lisaks tavalistele IT-teenustele (tarkvara, riistvara, konsultatsioonid, küberturve jms) ka seadmete majutust. Ehk siis lisab partnerprogramm sillale täiendava kihi, mida enamik IT-ettevõtteid täna ei paku. Meiega saab silla ehitada toekamaks ja stabiilsemaks ning mõlemale poolele kasulikumaks. IT-ettevõttel on seeläbi võimalus rohkem teenida ja panustada püsivamatesse suhetesse lõppkliendiga, viimane saab aga selle väärtuse, mida pakub meie maja kõigi oma võimalustega.

Partneril on ka rohkem paindlikkust kui meie n-ö tavakliendil. Mida suurem maht on, seda suuremad soodustused kaasnevad.

Kui palju on teie juures täna sideteenuste pakkujaid?

Meil on üle kümne partneri ja neid tuleb vastavalt vajadusele juurde. Kui mõni klient peaks ütlema, et tahab kindlasti just ühe või teise pakkuja teenust kasutada, on tegelikult ka see tehtav. Aasta lõpus ootame ühe uue suure teenusepakkuja lisandumist, mis loob ka uusi lisavõimalusi.

Meie neutraalne iseloom tõmbab teenusepakkujaid automaatselt ligi. Oleme meie regioonis kõige uuem ja modernsem andmekeskus, nähakse, et meie juures äri kasvab, ja kindlasti on oma osa ka rahvusvahelisel transiidil. Kes ehitavad sidekoridore siitkandist läbi või mööda, siis oleme väga mõistlik lahendus.

Kuidas tekitate usaldust oma ja laiema ökosüsteemi vastu?

Usalduse loomine on pidev protsess, mis nõuab järjepidevat tööd ja lubaduste täitmist. See on nagu müüri ehitamine – laod klots klotsi haaval. Aja jooksul muutub müür aina vastupidavamaks.

Kuna meil on unikaalne maja unikaalsete võimalustega, mida Eestis varem ei olnud, oleme tahes-tahtmata oluline komponent kohaliku IT-maastiku arengus. Üheskoos siinsete IT-ettevõtete huvitatud osapooltega panustame, et kogu Eesti IT-maastik teeks järgmisi samme. See omakorda loob usaldust nii meie kui teiste siinsete IT-ettevõtete vastu nii kohalikul kui rahvusvahelisel tasandil.

Meie sertifikaadid, nagu EN 50600, tõestavad meie kvaliteeti ja aitavad klientidel oma äri usaldusväärsust tõestada.

Mis on olnud peamised tõrked teie teenuse kasutuselevõtmise juures?

Esimene vastus, mida tihti kuuleme, on “Ei viitsi”. Kolimine on ajamahukas ja keeruline ettevõtmine, millega käib paratamatult kaasas terve rida väljakutseid. Loomulikult on see alguses pisut hirmutav.

Saan käsi südamel öelda, et siiani pole keegi, kes on selle tee meiega ette võtnud, kordagi kahetsenud. Kui kliendid tulevad keskusesse seadmeid hooldama, helistavad nad tihtipeale: “Tule aita, ma ei mäleta, kus mu kapp oli!” See näitab, et teenus on niivõrd kvaliteetne ja usaldusväärne, et neil ei ole vajadust siin tihti käia.

Tänaseks on mitmed edukad ettevõtted meie juures oma seadmeid majutamas ja see fakt on palju aidanud kaasa usalduse tekkimisele. See on nagu lumepalliefekt – mida suuremaks kasvame, seda rohkem tõmbame teisi kaasa ja kindlamalt liigume edasi. Ühel üritusel istusin kolme erineva ettevõtte esindajaga ühe laua taga ja siis üks neist avastas ehmatusega, et tema on ainus, kes pole veel meie majas. Sellised hetked on toredad ja innustavad.

Kas siis see ei tõesta usaldust teie vastu, et teil on olemas erinevad sertifikaadid, alustades unikaalsest EN 50600 siin regioonis?

Usalduse loomine ei tähenda ainult õigete tehnoloogiate olemasolu, vaid ka andmete tervikluse ja läbipaistvuse kultuuri edendamist. Üks on sertifikaat, aga teine on kõik sinna juurde kuuluv.

Tihti peame ikkagi klientidele lahti seletama, mida see sertifikaat endast kujutab. ISO-dega on inimesed ikka kokku puutunud, aga EN 50600 on väga kõrge andmekeskustele spetsiifiline sertifikaat, mida mujal Baltikumis ega isegi Soomes pole kellelgi. See mängib suuremat rolli rahvusvahelise ambitsiooniga klientide puhul. Sertifikaat teeb kliendi elu lihtsamaks – kui ta hoiab oma asju meie juures, on tal hulga lihtsam tõestada oma äri töökindlust, turvalisust ja rohelisust. See sillutab tee nii mõnegi koostöösuhte juurde. See on rahvusvaheliselt ikkagi väga tugev kvaliteedimärk.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.