Tallinna külje alla on tekkinud IT-äride tõmbekeskus. Mis nad sellest võidavad?

Pisut üle kahe aasta tagasi avatud Eesti suurimast andmekeskusest on kujunenud siinmail ainulaadne tõmbekeskus.Foto: Tõnu Tunnel

“Oleme loonud ühise ärikeskkonna, kus on lihtne navigeerida ja üksteisele lisaväärtust luua,” selgitab Greenergy Data Centersi partnersegmendi juht Liis Tammekivi. Nii on tekkinud Baltikumi suurima andmekeskuse ümber omamoodi keskpunkt, mille väärtus ulatub seadmete majutamisest palju kaugemale. Öeldakse küll, et andmekeskus on IT-äri vundament, ent Tallinna külje all Hüürus asuv rajatis tõestab, et kasu on märksa ulatuslikum.

Milles see kõik täpsemalt seisneb, räägib täpsemalt GDC partnersegmendi juht Liis Tammekivi.

Räägite, et andmekeskus kasvatab IT-ettevõtete äri ja on tõmbekeskus. Mida selle all silmas peate?

Andmekeskus on erinevate teenuste ja väärtuspakkumiste kohtumispunkt. Lisaks seadmete majutusele pakuvad siit tegutsevad ettevõtted sideteenuseid, pilve, raudvara, tarkvara, seadmete haldust, küberturvet ja palju muud. See ökosüsteem loob viljaka pinnase uutele partnersuhetele. Nii saab ka ettevõte, kes varem näiteks müüs vaid raudvara ja tarkvara, pakkuda koostööpartnerite toel kliendile täisteenust. Alates seadmete ja tarkvara valimisest kuni majutuse ja riistvara halduseni. See lubab tugevdada ja pikendada kliendisuhteid ning kasvatada kasumlikkust.  

Mõtte illustreerimiseks võib meid võrrelda Ülemiste City või mõne teise ärilinnakuga, kus on koos erinevad ettevõtted, mis saavad omavahel põimuda ja teha koostööd. Kui klient tuleb Ülemiste Citysse ja küsib ühelt firmalt, kas te servereid müüte, siis on hea vastata, meie müüme sülearvuteid, aga serverid saate kõrvalmajast. Samamoodi kui keegi tuleb meie juurde ja meie konkreetset teenust ei paku, siis soovitame oma partnereid. Samuti on partneritel lihtne soovitada kedagi teist, kes on meie majas või partnerite ökosüsteemis. 

Kokkuvõttes on see ärikeskkond, kus on lihtne navigeerida ja üksteisele lisaväärtust luua.

Millistest äridest see ärikeskkond või ökosüsteem täpsemalt koosneb?

Meie ökosüsteem koosneb erinevatest sideteenuste pakkujatest, nagu interneti ja fiiberoptiliste ühenduste rentijad. Oleme neutraalsed. See tähendab, et kliendil on võimalus ise valida, millist teenusepakkujat kasutada. 

Lisaks on meil koostööpartnerid IT-valdkonnas, kes aitavad klientidel leida lahendusi pilve, riistvara soetamise, tarkvara arendamise, varundamise või täisteenuste alal. Vajadusel saame pakkuda ka finantseerimislahendusi.

Põhiline on see, et kliendile jääb vabadus ise sobiv komplekt kokku panna.

Mida nad sellest võidavad?

IT-ettevõtte jaoks tähendab see mugavamat haldust, kuna kõik koostööpartnerid ja kliendid on ühes kohas – ei pea mööda erinevaid kohti ringi sõitma, et seadmeid hallata ja hooldada. Tänu sellele tekib ka kliendile IT-kuludest parem ülevaade.

Seadmemajutust teiste teenustega komplekteerides panustab ettevõte ka pikematesse kliendisuhetesse. Kuna seadmeid hoitakse samas kohas reeglina aastaid, siis on IT-ettevõttel stabiilne igakuine sissetulek garanteeritud.

Üks kõige lihtsamini mõistetav kasu on vabadus kasvada ja laieneda, mida näiteks oma kontoris sellisel kujul pole. Kui äri laieneb, jääb ühel hetkel elektrist, ruumist, turvalisuse või töökindluse nõuetest puudu. Meie võimalused on oluliselt laiemad.

Kas ja kuidas saavad väiksemad ettevõtted sellest osa?

Väiksemad ettevõtted saavad osaleda meie ökosüsteemis läbi suuremate IT-partnerite. Kui väike ettevõte soovib pakkuda näiteks varundusteenust, saab ta majutada oma seadmed suurema IT-ettevõtte seadmekapis. Kui mahud on veel väikesed, ei ole otstarbekas tingimata eraldi räkki rentida.

Greenergy Data Centersi partnersegmendi juht Liis Tammekivi.Foto: Andres Oolberg

Kuidas toimib GDC partnerprogramm?

Täna on paljudel ettevõtetel toodetest ja teenustest koosnev sild oma lõpptarbijani. Partnerprogrammiga liitudes saavad nad lisada sillale seadmemajutuse näol uue kihi. IT-ettevõttel on seeläbi võimalus rohkem teenida ja panustada püsivamatesse suhetesse lõppkliendiga, viimane saab aga selle väärtuse, mida pakub meie maja kõigi oma võimalustega.

Partneril on ka rohkem paindlikkust. Mida suurem maht on, seda suuremad soodustused kaasnevad.

Kui palju on teie juures täna sideteenuste pakkujaid?

Üle kümne ja neid tuleb vastavalt vajadusele juurde. Kui mõni klient peaks ütlema, et tahab kindlasti just ühe või teise pakkuja teenust kasutada, on tegelikult ka see tehtav. Aasta lõpus ootame ühe uue suure teenusepakkuja lisandumist, mis loob uusi lisavõimalusi.

Meie neutraalne iseloom on sideteenuste pakkujatele atraktiivne. Oleme meie regioonis kõige uuem ja modernsem andmekeskus, nähakse, et meie juures äri kasvab, ja kindlasti on oma osa ka rahvusvahelisel transiidil. Kes ehitavad sidekoridore siitkandist läbi või mööda, siis oleme väga mõistlik lahendus.

Kuidas tekitate usaldust oma ja laiema ökosüsteemi vastu?

Usalduse loomine on pidev protsess, mis nõuab järjepidevat tööd ja lubaduste täitmist. See on nagu torni ehitamine – laod klots klotsi haaval. Aja jooksul muutub torn aina vastupidavamaks.

Kuna meil on unikaalne maja unikaalsete võimalustega, mida Eestis varem ei olnud, oleme tahes-tahtmata oluline komponent kohaliku IT-maastiku arengus. Üheskoos siinsete IT-ettevõtete huvitatud osapooltega panustame, et kogu Eesti IT-maastik teeks järgmisi samme. See omakorda loob usaldust nii meie kui teiste siinsete IT-ettevõtete vastu nii kohalikul kui rahvusvahelisel tasandil.

Meie sertifikaadid, nagu EN 50600, tõestavad meie kvaliteeti ja aitavad klientidel oma äri usaldusväärsust tõestada.

Mis on olnud peamised tõrked teie teenuse kasutuselevõtmise juures?

Esimene vastus, mida tihti kuuleme, on “Ei viitsi”. Kolimine on ajamahukas ja keeruline ettevõtmine, millega käib paratamatult kaasas rida väljakutseid. Loomulikult on see alguses pisut hirmutav.

Saan käsi südamel öelda, et siiani pole keegi, kes on selle tee meiega ette võtnud, kahetsenud. Kui kliendid tulevad keskusesse seadmeid hooldama, helistavad nad tihtipeale: “Tule aita, ma ei mäleta, kus mu kapp oli!” See näitab, et teenus on niivõrd kvaliteetne ja töökindel, et neil ei ole vajadust siin tihti käia.

Tänaseks on mitmed edukad ettevõtted meie juures oma seadmeid majutamas ja see fakt on palju aidanud kaasa usalduse tekkimisele. See on nagu lumepalliefekt – mida suuremaks kasvame, seda rohkem tõmbame teisi kaasa ja kindlamalt liigume edasi. Ühel üritusel istusin kolme erineva ettevõtte esindajaga ühe laua taga ja siis üks neist avastas ehmatusega, et tema on ainus, kes pole veel meie majas. Sellised hetked on toredad ja innustavad.

Kas siis see ei tõesta usaldust teie vastu, et teil on olemas erinevad sertifikaadid, alustades unikaalsest EN 50600 siin regioonis?

Seda tuleb alati selgitada, mida see sertifikaat endast kujutab. ISO-dega on inimesed ikka kokku puutunud, aga EN 50600 on väga kõrge andmekeskustele spetsiifiline sertifikaat, mida mujal Baltikumis ega isegi Soomes pole kellelgi.

See mängib suuremat rolli rahvusvahelise ambitsiooniga klientide puhul. Sertifikaat teeb kliendi elu lihtsamaks – kui ta hoiab oma asju meie juures, on tal hulga lihtsam tõestada oma äri töökindlust, turvalisust ja rohelisust. See sillutab tee nii mõnegi koostöösuhte juurde. See on rahvusvaheliselt ikkagi väga tugev kvaliteedimärk.

Partnerprogrammi ja sealt võrsuva kasu kohta leiab rohkem infot SIIT!

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.