Küberkurjategijatele kaotatakse suuri summasid: siin on kolm viisi, kuidas parandada ettevõtte turvalisust

Küberrünnakute ohvriks langemine ei too kaasa ainult rahalist kahju, vaid võib oluliselt kahjustada ka ettevõtte mainet ja usaldusväärsust. Küberkeskkonna turvalisemaks muutmine on aga iga ettevõtte enda teha. Foto: Shutterstock

Igal aastal kaotavad Eesti ettevõtted küberkurjategijatele suuri summasid. Küberrünnakute ohvriks langemine ei too kaasa ainult rahalist kahju, vaid võib oluliselt kahjustada ka ettevõtte mainet ja usaldusväärsust. Küberkeskkonna turvalisemaks muutmine on aga iga ettevõtte enda teha. 

Firma ja klientide andmete kaitsmiseks on tähtis suurendada teadlikkust küberohtudest ja võimalustest, kuidas oma ettevõtet paremini kaitsta. Siin on mõned lihtsad lahendused, mille abil ettevõtte turvalisust parandada.

Kasuta autentimiseks kaasaegset ja turvalist lahendust

Kui pakud teenust, kus kliendil on vajalik ennast autentida, tekib automaatselt ka küsimus, milline autentimisviis oleks kõige turvalisem ja mugavam nii ettevõttele kui ka kasutajale? Kuna tehnoloogia areneb valguskiirusel, peaks kasutajanimel ja paroolil põhinev sisselogimine vajuma võimalikult sügavale unustusehõlma. Kohe selgitame, miks.

Inimestel on tihti erinevatel veebilehtedel kokku 15-20 kontot, mis kõik nõuavad pika ja keerulise parooli loomist. Kuna kõiki erinevaid salasõnu on pea võimatu meeles pidada, minnakse tihti lihtsamat teed ja kasutatakse kõikides kohtades üht ja sama parooli. See omakorda toob aga kaasa tõsise ohu küberturvalisusele.

Nii turvalisem kui ka mugavam alternatiiv paroolidele on näiteks autentimine Smart-ID, Mobiil-ID ja ID-kaardiga. Esiteks tuleb sisselogimiseks meeles pidada vaid üks lühike PIN-kood. Lisaks loob selline autentimisviis täiendava turvakihi, kuna selleks, et kontole ligipääs saada, ei piisa ainult PIN-koodide teadasaamisest, vaid vaja läheb ka midagi, mis ainult kliendil olemas on (nt nutiseade või ID-kaart).

Kui pead siiski registreerima mõne konto parooli ja kasutajanimega, loe lähemalt siit, kuidas luua võimalikult turvaline salasõna. 

Võta kasutuse digiallkirjastamise portaal

Digiallkiri on paljude ettevõtete jaoks igapäevane töövahend. Kas oled aga kunagi mõelnud, kui palju manuaalseid samme tuleb läbida selleks, et mõnele dokumendile kõik vajalikud allkirjad alla saada? Kas kogu protsess on seejuures turvaline? 

Lisaks sellele, et allkirjade e-kirja teel kogumine on pikk ja aeganõudev tegevus, tuleb meeles pidada ka sellega kaasnevat turvariski. Esiteks ei ole mingit garantiid, et tundliku sisuga dokument ei satu sel viisil kolmandate isikute kätte. Samuti tuleb aeg-ajalt ette ka olukordi, kui e-posti aadressi sisestades tehakse viga ning dokument läheb hoopis valele adressaadile.

Selleks, et vabaneda digiallkirjastatud dokumentide ebaturvalisest jagamisest, lihtsustada allkirjade andmist ja hoiustada kõiki digiallkirjastatud dokumente turvaliselt ühes kohas, soovitame võtta kasutusele digiallkirjastamise portaali.

Näiteks Dokobiti portaal võimaldab teha kõik digiallkirjastamisega seotud toimingud mugavalt ühes kohas: dokumente üles laadida, digiallkirju anda, klientidelt või partneritel allkirju koguda, automaatseid meeldetuletusi saata ja dokumentide staatust jälgida. Sel viisil on võimalik vabaneda mitmetest manuaalsetest sammudest, nagu suure hulga e-kirjade vahetamine ja dokumentide arvutisse allalaadimine.

Suurenda ettevõtte usaldusväärsust digitempli abil

Kui digiallkirjastamisega oleme kõik tuttavad, siis digitembeldamine on ettevõtete seas hakanud rohkem populaarsust koguma alles viimastel aastatel.

Digitempel on lihtsalt öeldes justkui digiallkiri, kuid seda väljastatakse üksnes juriidilistele isikutele. Seega erinevalt digiallkirjast seob digitempel dokumenti mõne konkreetse isiku asemel hoopis kindla asutusega. 

Digitemplit kasutatakse peamiselt kahel juhul: ettevõtte dokumentide päritolu ja terviklikkuse tagamiseks või protsesside automatiseerimiseks ja manuaalsete tegevuste vähendamiseks. Digitempel sobib hästi kasutamiseks olukordades, kus teisele osapoolele on vajalik kinnitada, et dokument pärineb tõepoolest konkreetsest asutusest ning seda ei ole pärast templi lisamist muudetud. Seega aitab digitempel ära hoida dokumentide võltsimisega (näiteks arvepettustega) seonduvaid kahjusid. 

Digitembeldada saab sisuliselt kõiki dokumente, näiteks hinnapakkumisi, arveid, personaliosakonna dokumente, finantsaruandeid, maksekorraldusi, terviseandmeid, akadeemilisi õiendeid, kirjavahetusi, andmebaasi väljavõtteid ja palju muud. Digitempli ja selle kasutuslugude kohta saad täpsemalt lugeda siin

Turvalisi ja hästi läbimõeldud lahendusi nii nii autentimiseks, digiallkirjastamiseks, allkirjade kogumiseks kui digitembeldamiseks pakub Dokobit. Tutvu kõigi Dokobiti teenustega aadressil www.dokobit.ee.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.