Kodumaise pilveteenuse juht Kaur Kiisler jagab nippe, kuidas uuel aastal konkurentsis püsida

Pilvio kaasasutaja ja tegevjuht Kaur Kiisler.Foto: Pilvio

Pilveteenuste valdkonna areng on muutnud ka teenusepakkujate ja klientide suhte dünaamikat. Tänapäeval ei piisa enam lihtsalt ressursside pakkumisest, kliendid vajavad lisateenuseid ja tõhusat tuge. Selleks, et pilveteenused jääksid konkurentsis püsima, tuleb teenusepakkujatel oma teenuseid pidevalt arendada vastavalt klientide muutuvatele vajadustele.

Üks olulisemaid suundi, millele tähelepanu pööratakse, on DevOps – arenduse ja operatsioonide ühtsustamine. “Oleme seda märganud varemgi, aga eriti möödunud aastal – trend on järjest tugevam, et kliendid ei otsi lihtsalt puhast ressurssi, vaid tahavadki lisateenuseid sinna otsa. Võtmesõna on DevOps,” kinnitab kodumaise pilveteenusepakkuja Pilvio tegevjuht ja kaasasutaja Kaur Kiisler. See trend jätkub kindlasti ka tänavu.

Traditsiooniliselt on tarkvaraarendus ja IT-operatsioonid tegutsenud eraldi. See võib aga kaasa tuua kommunikatsiooniprobleeme, ressursside raiskamist ja aeglase tarkvaraarenduse tsükleid. DevOpsi eesmärk ongi neid takistusi ületada, integreerides arenduse ja opsimeeskonnad ühtseks, tihedalt koos töötavaks üksuseks.

Pilvio võttis kasutusele uue automatiseerimise tööriista

Üha enam otsivad kliendid teenusepakkujatelt terviklikku lahendust, mis hõlmab nii taristu haldamist kui ka lisateenuseid. “Mida turul näeme – selleks et oma pilveressurssi müüa, on vaja automatiseerida ja abi juurde pakkuda, et seda ressurssi kasutusele võtta,” sõnab Kiisler. Pilvio juhi sõnul ei taha kliendid taristu ja keskkondade haldamise peale aega ega raha kulutada. “Soov on esiteks, et see oleks võimalikult ära automatiseeritud. Teiseks – et teenusepakkuja suudaks klienti ka toetada ja abistada,” räägib Kiisler.

Mida siis teha, et kliendi soovidega kaasas käia? “Mis meie teinud oleme – oleme oma teenust arendanud,” sõnab Kiisler. Pilvio võttis lõppenud aasta kolmandast kvartalist kasutusele Terraform provideri. Terraform on tööriist, mis võimaldabki infrastruktuuri loomist automatiseerida. Kiisleri sõnul on kliendid selle hästi vastu võtnud. “Paljud olemasolevad kliendid on õnnelikud, et saavad seda nüüd kasutada. Ka uute klientide Pilviosse toomine on meil tänu sellele tööriistale lihtsamaks läinud,” sõnab pilveplatvormi juht.

Klienti ei saa toetada, kui meeskonda pidevalt ei koolita

Olulised pole ainult tööriistad, vaid ka inimesed nende taga. Seepärast tuleb meeskonda pidevalt koolitada. See ei tähenda ainult traditsiooniliste oskuste täiustamist, vaid ka uute tehnoloogiate ja vahenditega kursis olemist. “Väga oluline asi, mida teinud oleme – oleme jätkanud tõsisemalt meeskonna koolitamist just automatiseerimisvahendite, ka Kubernetese valdkonnas,” räägib Kiisler, kuidas Pilvio ajaga kaasas käib.

Kubernetes on avaliku lähtekoodiga konteinerite haldussüsteem, millega automatiseeritakse kasutuselevõttu, skaleeruvust ja konteineripõhiste rakenduste haldust. “Ehk siis mida tehakse – viiakse traditsiooniliselt ehitatud monoliitseid rakendusi konteineritesse ja siis vahetatakse keskkondi selleks, et neid rakendusi jooksutada. Oleme pakkunud abi ja konsultatsiooni nii nende rakenduste konteineritesse viimisel kui ka nende rakenduste sees Kubernetese microservice-arhitektuurile üleviimisel,” selgitab Kiisler.

Kokkuvõttes on muutuvas maailmas vältimatu, et pilveteenuste pakkujad peavad olema paindlikud ja valmis vastama turu nõudmistele. Enam ei tähenda see ainult ressursside pakkumist, vaid ka klientide abistamist nende kasutamisel, pakkudes koolitusi ja automatiseerimise vahendeid. DevOpsi põhimõtete järgimine ja meeskondade pidev koolitamine on vaid mõned viisid, kuidas pilveteenuste pakkuja saab säilitada oma konkurentsivõime muutuvas ärikeskkonnas.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla