Suur lugu

Allan Martinson: tegime Delfis kommentaarid punaseks ja juba järgmisel päeval viskas kasutuse kaheksa korda üles

DigiPRO uus artiklisari "Eesti IT-maffia"!

Eesti esimeste meediastartup'ide looja Allan Martinson märgib, et omal ajal oli tema asutatud BNS innovatsiooni poolest isegi Bloombergidest ja Reutersitest ees.Foto: Hendrik Osula

Ka uudiste vahendamisega võiks rikkaks saada, mõtles noor Allan Martinson, kui kapitalismi tuleku vaimus Eesti esimese meedia-startup’i BNSi asutas. Oleks ta jaksanud online-meedia innovaatoriks kasvanud Delfi müümisega veidi kauem oodata, oleks saanud veelgi rikkamaks.

PRO tellijale

Artiklisari “Eesti IT-maffia” vaatab tagasi Eesti tehnoloogiaäri kujunemisloole taasiseseisvumisest kuni Skype’i müügini. Läbi mõjukate inimeste lugude jutustame esimestest idufirmadest ja siinse tehnoloogiasektori kõige olulisematest aastatest, mis meid tänase edulooni on toonud.


Kaheksakümnendate lõpus Moskvasse IT-d õppima läinud Martinson oli juba mõnd aega Eesti Päevalehe eelkäija Noorte Hääle korrespondendina lisaraha teeninud, kui jõudis kätte 1990. aasta ja kogu maailma pilgud kissitasid aina pingsamalt laguneva Nõukogude Liidu poole.

Et poliitilise turbulentsi epitsentris mitte päris käed rüpes istuda, tuligi Martinsonil koos mitme Moskvas samal ajal õppinud tudengiga mõte hakata välismeediale ise värskeid uudiseid vahendama. Idee sai vormistatud Baltic News Service’i (BNS) nime all ja Baltikumi esimene meedia-startup oligi sündinud.

Ega alguses polnudki tegevjuhi rolli enda peale võtnud Martinsonil ja teistel asutajatel suuremat äriplaani peale soovi uudiste vahendamisega tulu teenida. Ja rohkem ei olnudki vaja. Eesti iseseisvumiseks 1991. aasta augustis oli BNS end välismeediale tõestanud kui üks Nõukogude Liidu usaldusväärsemaid uudisteagentuure ning ettevõtte mitmesaja kliendi hulka kuulusid pea kõik maailma juhtivad meediakanalid, saatkonnad ja Balti riikide valitsused.

Ajast ees meediafirma

Kui praegu teame BNSi kui Baltikumi online-uudiste käilakuju, siis eelmise sajandi lõpukümnendil nägi uudiste edastamine välja hoopis teistmoodi; ehkki, tõsi küll, oma aja kohta moodsamalt, kui BNS seda täna teeb. Kuigi alguses saatis BNS uudiseid välja faksidena, sest internetti lihtsalt ei olnud, oli esimesest päevast peale tegu innovatiivse ja agiilse ettevõttega, kus üritati tehnoloogiast võtta seda, mis tolle aja vahenditega vähegi võimalik oli.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.