Suur lugu

Idufirma FoodDocs miljonitesse ulatuva rahastuse leidmisest: see on üks raskemaid asju, mida kunagi teinud olen

FoodDocsi tiim.Foto: FoodDocs

Eelmisel nädalal teatas toiduohutuse tarkvara arendav Eesti idufirma FoodDocs, et kaasas tuntud riskifondi juhtimisel 2,1 miljonit eurot. Millega aga tegeleb see 2018. aastal Ajujahi konkursi võitnud ettevõte, mis muutis pandeemia alguses kurssi ehk asus suure hooga toiduohutusega seotud probleeme lahendama hoopis USA turul?

PRO tellijale

FoodDocsi asutajateks on toiduohutuseksperdid Katrin Liivat ja Karin Repp, kes on toitlustusega seotud olnud suure osa oma karjäärist. DigiPRO vestles FoodDocsi kaasasutaja ja tegevjuhi Katrin Liivatiga ning uuris, millise põneva sündmuse järel sai idufirma alguse ning millised keerdkäigud on pärast seda aset leidnud.

Alustaks kohe sellest, et millist probleemi teie ettevõte täna lahendab?

Ma astuks kõigepealt sammu tagasi ja räägiks natuke, milline asutajate taust on ja miks me FoodDocsi üldse teeme nõnda kirglikult. Olen töötanud varasemalt erinevate kohvikute ja restoranide juhina ning hiljem olin ka vabakutseline toiduohutuse konsultant, kes aitas ettevõtetel teha uksi lahti ja hoida ettevõtte igapäevane toiduohutus joone peal. FoodDocsi teine nais-kaasasutaja Karin Repp oli Eesti Kaitseväe toitlustusjuht ja vastutas mitme tuhande kaitseväelase ohutu toidu eest. Kui me 2018. aastal kokku saime, siis avastasime, et toiduettevõtetel on igapäevaselt toiduohutuses kaks peamist murekohta: kuidas saada teada, millised nõuded talle kehtivad, ning kuidas igapäevaselt tagada, et töötajad neid nõudeid ka täidavad.

See tähendab et kui toiduettevõte tahab uksi avada, siis kehtib talle kümneid, kui mitte sadu eri juhendeid, määrusi ja seadusi. Ettevõtjale jääb selgusetuks, millised reeglid talle kehtivad ja millest see sõltub. Tulemuseks on see, et kõige kiiremal ajal peab ettevõtja leidma 2-3 nädalat aega, et lugeda läbi hunnikute viisi dokumente, koostama omale toiduohutuse plaani koos riskianalüüside, jooniste, plaanide ja skeemidega. Sama ei ole probleem mitte ainult Eestis, vaid üle kogu maailma, ning reeglid sõltuvad sellest, millega see ettevõte parasjagu tegeleb, milline on konkreetses piirkonnas levinud praktika ning tihtipeale ka ametniku isiklikust tõlgendusest seadusele.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
  • Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
  • Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
  • Soovi korral ajakiri Digi paberil.

26.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 26,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.