Algorütm

Kuula: 03.11 Algorütm: Kuidas teada saada, mida kasutaja tegelikult tahab?

IT-maailm on teadagi andmeusku ja veendunud, et kui kasutajat piisavalt jälgida, siis on lõpuks päris selge, mida ta tahab ja kuidas talle seda pakkuma peaks. Aga mi siis, kui tegelikult sellest ei piisa ja tuleb ikkagi minna kasutajaga rääkima?

Algorütmis on täna külas Rakendusliku Antropoloogia Keskuse asutaja Keiu Telve.

RAKil on viimaste aegadel kogunenud mitmeid huvitavid projekte just IT-valdkonnast ja IT-firmadega, et pakkuda hard/big data kõrvale muud vaadet. Antropoloogid ehk inimese ja inimkäitumise uurijad on tööl ka mitmes Eesti tehnoloogiafirmas, näiteks Pipedrive’is.

Räägime sellest, mis vahe on analüütikaandmete ja teistsuguste andmete kogumisel ning kasutamisel ja millised on näited sellest, mida saab kasutajate ning toote kohta teada inimestelt küsides, mitte ainult nende käitumist mõõtes.

Vaatlused, süvaintervjuud ja inimeste uurimine neile tavapärases keskkonnas annavad sihtrühmadele uue perspektiivi.

Millist süsteemi inimesed vajavad ning miks ekspertide eeldused erinevate e-teenuste loomisel sageli ei tööta? Mis paneb mõnda keskkonda usaldama? Miks luua kliendi- ja kasutajateekondi ja kuidas need annavad süsteemidest tervikvaate?

Algorütmi veavad Priit Liivak Nortalist, Martin Kapp Pipedrive’ist ja Tiit Paananen Veriffist.

Video siin:

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.